Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin astro 320

Featured Replies

Publicerat

Någon som hört något om förbättringarna i den nya pejlen?

Publicerat

Hardware changes

• Fully rubberized outer coating with an over molding
  • Improved rubber around the RF antenna
  • New power button location
  • New keypad design.
  • New location of the lanyard attachment
  • New battery cap features the Garmin “backbone” design.
  • 1.7 Gigs Onboard Memory
  • Includes 13-inch Long Range Flex Antenna - Double the range of the standard antenna

Software Changes
  • 3-axis compass
  • New Dog Set Up Menu
  • Universal dog settings including Update Rates and Dog types
  • World wide DEM basemap.
  • Backwards Compatible all DC 20, 30, and 40 collars.

MAP customization

• Dog Trails: Choose from three views: Complete History, Partial History, or no Trail History.
  • Show / Hide Dog Status on Map screen
  • Show / Hide Dog Distance on Map screen
  • Show / Hide Dog Names on Map screen
  • Show / Hide Offscreen Dogs on Map screen
  • Zoom to MAP DOGS - automatically have all dog appear on our map screen -- no matter how far they are from you.
  • Power Button control screen - including button lock feature
  • Dog Alerts - tone only, vibration only or Tone and Vibration.
  • Wireless sharing of Dog info to other 320 handheld units
  • Bird’s Eye View Satellite Imagery (Subscription Ready) - import satellite imagery or your own custom maps

Och för er som inte kan engelska och inte har Crome...

Förändringar av maskinvaran
  • Fullt gummerad yttersta skiktet med en över gjutning
  • Förbättrad gummi runt RF-antenn
  • Ny strömbrytaren plats
  • Ny knappsats .
  • Ny plats för snodd kvarstad
  • Nya batterilocket funktioner Garmin "ryggrad" design.
  • 1,7 Spelningar inbyggt minne
  • Inkluderar 13-tums Long Range Flex antenn - Dubbla utbudet av standarden antenn

Programändringar

• 3-axlig kompass
  • Ny hund Set Up-menyn
  • Universal hund inställningar inklusive Uppdatera priser och Dog typer
  • Världsomspännande grundkarta mark.
  • Bakåtkompatibel alla DC 20, 30, och 40 halsband.

MAP anpassning
  • Dog Trails: Välj mellan tre vyer: Complete History, delvis Historia, eller ingen Trail History.
  • Visa / dölj Dog Status på kartskärmen
  • Visa / dölj Dog Avstånd på kartskärmen
  • Visa / dölj Dog Namn på kartskärmen
  • Visa / dölj offscreen Hundar på kartskärmen
  • Zooma till MAP HUNDAR - har automatiskt alla hund visas på vår karta skärmen - oavsett hur långt de är från dig.
  • Strömbrytare kontrollskärmen - inklusive knapp-lås
  • Dog Alerts - endast ton, vibrationer endast eller Tone och vibrationer.
  • Trådlös överföring av Dog info till andra 320 handhållna enheter
  • Fågelperspektiv satellitbilder (prenumeration Ready) - Import satellitbilder eller dina egna kartor
Publicerat

Den är med i Garmins monter på Elmia!

Mej tyvär hann jag inte klämma så mycket på den som jag ville.

Va ganska mycket folk som var där då jag var förbi så några fårgor kunde jag inte ställa heller.

/Nicke

Publicerat

räckvidden fortfarande lika kass?

Publicerat

Den delen är nog samma som tidigare, då den leveras med DC40 och är bakåtkompatibel med de äldre halsbanden.

Stora nyttan med 320 för en användare borde vara en bättre skärm samt möjlighet att lägga in egna rasterkartor (via Google Earth bla.) som samma sätt som i de nya handhållna från Garmin. Det verkar som den har samma "bottenplatta" som nya 62-modellen.

/Må

Publicerat

Den nya har lite längre antenn så det borde ju bli lite bättre.

Och sen vet jag inte om räckvidden är så kass på de gamla. Tycker det oftast beror på att folk ska byta antenner och krabba.

Publicerat

Den nya har lite längre antenn så det borde ju bli lite bättre.

Och sen vet jag inte om räckvidden är så kass på de gamla. Tycker det oftast beror på att folk ska byta antenner och krabba.

ja nej.. har inte tappat hunden ännu faktiskt. man lär sig att om det går längre bort än 700meter så följer man efter i maklig takt. funkar bra.q

Publicerat

ja nej.. har inte tappat hunden ännu faktiskt. man lär sig att om det går längre bort än 700meter så följer man efter i maklig takt. funkar bra.q

700m? :unsure: Brukar inte va några problem ut till 3km.

Publicerat

Ja men Åland är ju inte mycket större... ;)

Publicerat

Får du in grannes stövare på så långt håll :ph34r:

Har sällan över 800meter med originalen..kör bara med lång och vinglig..

• 4 weeks later...
Publicerat

räckvidden ökat med nästan 30 procent

• 1 year later...
Publicerat

Tar upp tråden igen,kanske finns nåt svar nån annanstans...men jag tappar kontakten med hunn på ca 850m,tycker det borde vara bättre räckvidd även om det kan vara nån kulle emellan,har den långa böjliga antennen på,men måste jag köpa den långa utragna antennen oxå? Har haft en men den gick ju av på en gång :sad: ...Har uppdaterat både halsband och handenhet,blev ingen skillnad

Publicerat

Det låter som antenn problem om du tappar på 850m kolla antenn på halsbandet kan vara ett brott eller dålig kontakt i infästningen.

Men det kan oxå vara terrängen..Tex Häng halsbandet och kör i väg med bilen där det är plan terräng .Tappar du mottagningen på 850m är det garanterat nån av antennerna/ Fäste

Publicerat

Tack :smile: ska kolla det genast idag,börjar ju bli smått om tid till jakta men hon ligger ju inte ute så mycket än,men när hon får tag i nåt o det bär iväg,vill man ju ha lite koll :smile:

Publicerat

Nu så har jag kollat,körde på plan terräng blev en svag nerförsbackke till slut,kontakt upp till 2,2 km...tog sen en sväng på en annan väg där det är en nerförsbacke emellan på 1 km där tappade jag kontakten på 900-1km,så det kanske var terrängen som spökade, kan en kraftledning störa om den är mellan mig och hunn?

Publicerat

Snor tråden för ett par frågor då jag står i begrepp att skaffa en Astro 320.

Är den kinkig när det gäller kartformat?

Har både gröna och blå kartan liggande hemma sedan tidigare och det vore ju trevligt att kunna använda det jag redan har....

Har även tillgång till en djäkla massa gis-skikt över lite olika områden via jobbet, är det svårt att få astron att funka med dem?

Vilket koordinatsystem arbetar den i? Kan man ställa om den? Det är nämligen lite olika för de material jag har tillgång till, en del i sweref och en del i rt90.

Eller, se frågorna såhär: Behöver man vara gis-ingenjör för att kunna använda andra kartor än dem som man kan köpa direkt anpassade till Astron?

Publicerat

räckvidden ökat med nästan 30 procent

jag talade med en försäljare om det där med räckvidd, han påstår att det har inte gjorts några förbättringar med det. Utan det var bara en del annat som var förbättrat tex 3axlad kompass och överföring med blåtand mm typ sånt
Publicerat

Nej 30 procentsökningen är väl bara antennen som är längre.... Det är ju samma watt osv

Publicerat
Nej 30 procentsökningen är väl bara antennen som är längre.... Det är ju samma watt osv

Japp, det stämmer, det är bara antennen som är skillnaden på räckvidden.

Sen finns det andra förbättringar, tex antenn fästet.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat

Snor tråden för ett par frågor då jag står i begrepp att skaffa en Astro 320.

Eller, se frågorna såhär: Behöver man vara gis-ingenjör för att kunna använda andra kartor än dem som man kan köpa direkt anpassade till Astron?

Ingen aning om man kan pula in olika kartor, däremot så kontakta Åslund här på forumet han är inte här varje dag men han brukar fixa med sånt där och vet nog säkert.

Till er som funderar på 220 el 320 köp 320 betydligt snabbare, kompassen i 220 är riktigt dålig och i 320 fungerar den! kör med uppladdningsbara batterier och ett par extra är inte fel om man väljer 320, drar lite mera ström! min 220 sitter numera i bilen ihop med en takantenn då hade jag kontakt ut till 8km, men fått lite märkliga kontaktproblem i år kan ju vara kabeln!

Nu så har jag kollat,körde på plan terräng blev en svag nerförsbackke till slut,kontakt upp till 2,2 km...tog sen en sväng på en annan väg där det är en nerförsbacke emellan på 1 km där tappade jag kontakten på 900-1km,så det kanske var terrängen som spökade, kan en kraftledning störa om den är mellan mig och hunn?

Är det där mätt med korta antennen så är det nog normalt, visst kan en kraftledning störa, man stirrar sig lite blind på en sak och glömmer halsbandet men förstod jag rätt så har du 320 o dc40 jag har bättre räckvidd på den än på dc30