Publicerat Juni 3, 201115 yr Och många av dessa lirare har tjänstevapen! Har hört en del historier om rent ut sagt bedrövlig vapendisciplin av ordningsmakten och denna historien förvånar mig inte det minsta. Har skjutit på klubbar tillsammans med poliser och när de var tvungen att skjuta upp för att få behålla sina tjänstevapen så fick man se både det ena och det andra (visst finns det säker jättemånga duktiga skyttar inom polisen och som har benhård vapendisciplin men det är ju en förutsättning - inte en merit!) Hade gärna sett att detta fallet gick till rättegång eller motsvarande för så här får det inte gå till! Man skall kunna skicka vapen i delat skick på posten och sådana händelser sätter absolut stopp för all vapenhandel.
Publicerat Juni 3, 201115 yr Fy f-n, Men nu är väl mitt förtroende för ordningsmakt och rättsstat redan tämligen begränsat. Så jag skulle tro att man rycker på axlarna och möjligtvis i bästa fall ger ansvarig en liten lätt knäpp på fingrarna. Troligen följt av att man kommer med än hårdare regler för jägare och sportskyttar... // Henrik
Publicerat Juni 3, 201115 yr Och många av dessa lirare har tjänstevapen! Har hört en del historier om rent ut sagt bedrövlig vapendisciplin av ordningsmakten och denna historien förvånar mig inte det minsta. Har skjutit på klubbar tillsammans med poliser och när de var tvungen att skjuta upp för att få behålla sina tjänstevapen så fick man se både det ena och det andra (visst finns det säker jättemånga duktiga skyttar inom polisen och som har benhård vapendisciplin men det är ju en förutsättning - inte en merit!) Hade gärna sett att detta fallet gick till rättegång eller motsvarande för så här får det inte gå till! Man skall kunna skicka vapen i delat skick på posten och sådana händelser sätter absolut stopp för all vapenhandel. Det är skamligt rent ut sagt. Och tycker som dig att detta ska ställas inför rätta för så där får det fan inte gå till. Själv sköt jag upp med 3 poliser och den ena failade på säker vapenhantering big time:S tycker ju att dom som är poliser borde veta vad säker vapenhantering är.