Publicerat Juni 3, 201114 yr Måste man gå kursen för att få besikta organen i skogen? Jag jobbade 4 år som slaktare innan min mammaledighet, och börjar slakta igen i augsti. Har ju blivit några tusen djur under tiden. Känns lite dyrt å betala ~1.000kr för att lära sig något man jobbat med dagligen, eller?
Publicerat Juni 3, 201114 yr Men Sverige är underbart ibland. Nog måste Du med hjälp av din arbetsgivare kunna styrka att du har de kvalifikationer som krävs för att få ut ett intyg.
Publicerat Juni 22, 201114 yr tyvär, det är jägareförbundet som håller i dem, så du måste tyvär gå en kurs.
Publicerat Juni 23, 201114 yr Jo kursen är ett krav. Det handlar om att upptäcka sjukdomar hos vilda djur bla och det är inte samma sak som att kunna slakta tamdjur.
Publicerat Juni 23, 201114 yr Tja, antingen är kursen avdragsgill eller så torde det vara rimligt att en arbetsgivare står för den, är det för egen profits skull skulle inte jag vara den som klagar på en "billig" kurs om 1000 kr. /Christian
Publicerat Juni 23, 201114 yr Jo kursen är ett krav. Det handlar om att upptäcka sjukdomar hos vilda djur bla och det är inte samma sak som att kunna slakta tamdjur. Skriver man ett prov och där ska ha ett visst antal rätt eller hur säkerställer man att kunskapen sitter efter en kurs?