Publicerat Juni 4, 201115 yr Hej! Funderar på att köpa en kombibock och har funnit en hos en vapenhandlare som jag blev lite småförtjust i. Dock var den i kaliber 5.6x52r och det är en kaliber jag inte vet så mycket om. Jag undrar om ni vet hur tillgången på ammunition i den kaliber är.. Hoppas ni kan hjälpa mig med det. //joel
Publicerat Juni 4, 201115 yr Hej! Funderar på att köpa en kombibock och har funnit en hos en vapenhandlare som jag blev lite småförtjust i. Dock var den i kaliber 5.6x52r och det är en kaliber jag inte vet så mycket om. Jag undrar om ni vet hur tillgången på ammunition i den kaliber är.. Hoppas ni kan hjälpa mig med det. //joel Hejhej! det beror på vad du tänker jaga såklart det finns ammo både norma och flertalet andra och det brukar finnar ute hos handlarna men det är lika dyrt som kl1 ammo. övningsammo vet jag inte mycket om men jag tvivlar en aning om det finns värst mycket.
Publicerat Juni 4, 201115 yr Egentligen en underbar kaliber för jakt upp till och med rådjur. Dock är ammunitionstillgången något begränsad. Norma laddar en blyspets (som förvisso är helt ok) men den är rätt dyr att köpa. Handladdning kan vara ett alternativ, men kulutbudet är begränsat (om man nu inte råkar var så lyckligt lottad att den skjuter bra med .224 kulor vilket händer om än inte i normalfallet).
Publicerat Juni 4, 201115 yr Författare Okej... Tanken är att jag ska jaga främst rådjur, räv och hare.... Kanske lite skogsfågel, men inte som främsta vilt...
Publicerat Juni 4, 201115 yr Kolla på Staffans Vapen, han brukar ha Selleri & Bacon (alias Sellier & Bellot) Innan jag blir ihjälslagen för tipset så brukar S & B flänspatroner faktiskt vara betydligt bättre hopkomna än deras "vanliga" patroner. (om jag fattar det hela rätt tillverkar S & B flänspatroner åt Winchester, så de har nog ögonen öppna på QA/QC-sidan) Raggarö