Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjuta årsräv nu?

Featured Replies

Publicerat

Hej! Jag ska ut nu om några timmar och vaka på gris, får jag skjuta årsungar av räv nu, har hört olika bud.

Publicerat

Hej! Jag ska ut nu om några timmar och vaka på gris, får jag skjuta årsungar av räv nu, har hört olika bud.

Ja det får du, om de nu kommit fram vill säga.

Har dock svårt att tro att du ser några på grisåteln, om det är en sån du ska sitta vid, för ungarna går inte långt från grytet när de är så här små.

Publicerat

Fick rapport om tre styck på vallarna när de slagit gräset, men då är grytet hyggligt nära..

Publicerat

Vi såg en på asfaltsvägen på väg hem från pass sent igår kväll. Så extremt liten var den inte men fick bråttom ner över diket ^_^

Publicerat

Jag har sett två påkörda på vägen och dom va väl stora som en katt.

Publicerat

Vad använder ni för ammo på valparna? Känns lite overkill att plocka fram MillForce Varmint på valparna...

Publicerat

Vad använder ni för ammo på valparna? Känns lite overkill att plocka fram MillForce Varmint på valparna...

40 gr V-max 1060 m/s :wub:

Mvh!

Publicerat

Fick rapport om tre styck på vallarna när de slagit gräset, men då är grytet hyggligt nära..

Hemma eller?:D

Publicerat

Hemma eller?:D

Nope.. Ett nytt ställe där jag "hjälper till" .. ;)

Publicerat

40 gr V-max 1060 m/s :wub:

Mvh!

50 gr V-max 1200 m/s :wub: som regel inga utgångshål på räv!;)

Publicerat

110gr Sieera Varminter 1000 m/s.

Mvh.

Publicerat

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Den går väldigt bra i min bössa och jag bunkrat med en fyra - fem askar inför sommaren så är det givetvis millforce varmintammo som jag ämnar använda, även på valparna. Men jag använder den på kråkfågel också.

Publicerat

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Den går väldigt bra i min bössa och jag bunkrat med en fyra - fem askar inför sommaren så är det givetvis millforce varmintammo som jag ämnar använda, även på valparna. Men jag använder den på kråkfågel också.

Då får det bli MillForce Varmint och lite kvällsvak, tackar!

Publicerat

50gr BT i 932 m/s

Nu har grannen slagit ner sina vallar men där får jag inte sätta min fot :ph34r:

//

Publicerat

Har skjutit 3 valpar redan, det gäller att passa på medans fodret är i sträng. Men man skall komma ihåg att räven fyller en viktig funktion att plocka bort as av sork, harungar, ormar och dylikt som annars sabbar fodret. Använder min 150 Mega här med, tråkigt men ack så effektivt. ;)

Publicerat

Sticker ut en sväng nu! Kidsen är i säng och sambon sover nog också snart... :lol:

/Må

Publicerat

Såg ingen räv what-so-ever igår. Blev dock inte så långvarig pga en armada av mygg som gästade mig.. :(:D Ska ladda upp med en ny flarra med Mygga i em.

Men det var gott om rå-obs. Säkert 20-25 djur varav ett antal bockar i varierande storlek. ^_^

/Må

Publicerat

Såg ingen räv what-so-ever igår. Blev dock inte så långvarig pga en armada av mygg som gästade mig.. :(:D Ska ladda upp med en ny flarra med Mygga i em.

Men det var gott om rå-obs. Säkert 20-25 djur varav ett antal bockar i varierande storlek. ^_^

/Må

Tease ;) fn va härligt att ha så många o bra obs, såg du några kid?

/Christian

Publicerat

Tease ;) fn va härligt att ha så många o bra obs, såg du några kid?

/Christian

:P Ser sjukt bra ut på vissa ställen kan jag tycka.. Sen tror jag att jag sett "den store"..

Inga killingar. Dock var det rätt högt (uppväxt) där jag satt. Så jag kan ha missat de små..

/Må

Publicerat

Nope.. Ett nytt ställe där jag "hjälper till" .. ;)

fränt;)