Publicerat Juni 4, 201115 yr Hej! Jag ska ut nu om några timmar och vaka på gris, får jag skjuta årsungar av räv nu, har hört olika bud.
Publicerat Juni 4, 201115 yr Hej! Jag ska ut nu om några timmar och vaka på gris, får jag skjuta årsungar av räv nu, har hört olika bud. Ja det får du, om de nu kommit fram vill säga. Har dock svårt att tro att du ser några på grisåteln, om det är en sån du ska sitta vid, för ungarna går inte långt från grytet när de är så här små.
Publicerat Juni 4, 201115 yr Fick rapport om tre styck på vallarna när de slagit gräset, men då är grytet hyggligt nära..
Publicerat Juni 5, 201115 yr Vi såg en på asfaltsvägen på väg hem från pass sent igår kväll. Så extremt liten var den inte men fick bråttom ner över diket
Publicerat Juni 5, 201115 yr Vad använder ni för ammo på valparna? Känns lite overkill att plocka fram MillForce Varmint på valparna...
Publicerat Juni 6, 201115 yr Vad använder ni för ammo på valparna? Känns lite overkill att plocka fram MillForce Varmint på valparna... 40 gr V-max 1060 m/s Mvh!
Publicerat Juni 6, 201115 yr Fick rapport om tre styck på vallarna när de slagit gräset, men då är grytet hyggligt nära.. Hemma eller?
Publicerat Juni 6, 201115 yr 40 gr V-max 1060 m/s Mvh! 50 gr V-max 1200 m/s som regel inga utgångshål på räv!
Publicerat Juni 6, 201115 yr Vad använder ni för ammo på valparna? Känns lite overkill att plocka fram MillForce Varmint på valparna... Varför ändra på ett vinnande koncept? Den går väldigt bra i min bössa och jag bunkrat med en fyra - fem askar inför sommaren så är det givetvis millforce varmintammo som jag ämnar använda, även på valparna. Men jag använder den på kråkfågel också.
Publicerat Juni 6, 201115 yr Varför ändra på ett vinnande koncept? Den går väldigt bra i min bössa och jag bunkrat med en fyra - fem askar inför sommaren så är det givetvis millforce varmintammo som jag ämnar använda, även på valparna. Men jag använder den på kråkfågel också. Då får det bli MillForce Varmint och lite kvällsvak, tackar!
Publicerat Juni 6, 201115 yr 50gr BT i 932 m/s Nu har grannen slagit ner sina vallar men där får jag inte sätta min fot //
Publicerat Juni 8, 201115 yr Har skjutit 3 valpar redan, det gäller att passa på medans fodret är i sträng. Men man skall komma ihåg att räven fyller en viktig funktion att plocka bort as av sork, harungar, ormar och dylikt som annars sabbar fodret. Använder min 150 Mega här med, tråkigt men ack så effektivt.
Publicerat Juni 8, 201115 yr Sticker ut en sväng nu! Kidsen är i säng och sambon sover nog också snart... /Må
Publicerat Juni 9, 201115 yr Såg ingen räv what-so-ever igår. Blev dock inte så långvarig pga en armada av mygg som gästade mig.. Ska ladda upp med en ny flarra med Mygga i em. Men det var gott om rå-obs. Säkert 20-25 djur varav ett antal bockar i varierande storlek. /Må
Publicerat Juni 9, 201115 yr Såg ingen räv what-so-ever igår. Blev dock inte så långvarig pga en armada av mygg som gästade mig.. Ska ladda upp med en ny flarra med Mygga i em. Men det var gott om rå-obs. Säkert 20-25 djur varav ett antal bockar i varierande storlek. /Må Tease fn va härligt att ha så många o bra obs, såg du några kid? /Christian
Publicerat Juni 9, 201115 yr Tease fn va härligt att ha så många o bra obs, såg du några kid? /Christian Ser sjukt bra ut på vissa ställen kan jag tycka.. Sen tror jag att jag sett "den store".. Inga killingar. Dock var det rätt högt (uppväxt) där jag satt. Så jag kan ha missat de små.. /Må