Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Idioter!

Featured Replies

Publicerat

ja det är föfjävligt att sånt händer >:(

Publicerat

Kan inte annat än att hålla med - det är helt fel väg att gå!!!!

Dock finns det en anledning till att det sker, och det kan man ju fundera över vad det är. Hur mycket skyddsjakt behövs det för att få stop på tjuvjakten - eller kommer människor alltid att tjuvjaga de djur de inte gillar? Mina fördomar säger att de är samer som håller på med denna tjuvjakt (rätta mig gärna om jag har fel!) för att skydda sina renar och frågan är hur stor laglig jakt som måste till innan de slutar??

Jag vet inte - vad har ni för tankar om detta??? Vilken frihet behöver folk på lokal nivå för att sluta tjuvjaga??

Publicerat

Alltså, är det verkligen sant. :o Känns helt ofattbart. :-[ Titta på det här. Fick nästan ett agressiv-utbrott när jag såg det. >:( Tycker det är helt fel. >:( >:(

http://www.jaktfilm.se/site/vargen.php

Publicerat
Alltså, är det verkligen sant. :o Känns helt ofattbart. :-[ Titta på det här. Fick nästan ett agressiv-utbrott när jag såg det. >:( Tycker det är helt fel. >:( >:(

http://www.jaktfilm.se/site/vargen.php

ja asså det är sjukt, det där är inte jakt tycker jag >:(

Publicerat

Att man oskadliggör problemdjur som ställer till det för en har jag inget att säga emot, men då ska man fanimig göra det ordentligt också och inte börja tramsa med att köra över dom, det finns ju gevär för ändamålet  >:(

Publicerat
Att man oskadliggör problemdjur som ställer till det för en har jag inget att säga emot, men då ska man fanimig göra det ordentligt också och inte börja tramsa med att köra över dom, det finns ju gevär för ändamålet  >:(

Detta var ju i Nordnytt här i början på förra veckan, så det är ju inte speciellt nytt men det förvånar mig att det tog så lång tid innan det ut i AB m. fl. Ska dom göra något så behöver dom inte använda den mest plågsamma metoden.  >:(

Publicerat

Får man skjuta allt som ställer till problem ?.

Publicerat

Undra om han, hon, dom är reggade på denna sida??

Publicerat
Får man skjuta allt som ställer till problem ?.

Nej, det vet jag!

Publicerat

det är de som gör sånthär som borde jagas !!!!

Publicerat

Det är såna här saker som gör det än jävligare för oss jägare.....oavsett om det är en jägare eller inte som utfört dådet så får jägarkåren fan för det....skittrist :(

Vildhog

Publicerat

Fruktansvärt, både vargjakten men även Lodjursjakten. Det ena Lodjuret är jagat i byn strax åvanför stugan min. >:(

Publicerat

Smaklöst.

Hallen; Vart var det det hände?

Pålkem?

Publicerat
Hallen; Vart var det det hände?

Pålkem?

Japp!

Publicerat

Det är väldigt dumdristigt att "tortera" rovdjur på dom sätten. Klart att det finns anledningar att folk gör illdåd.

En faktor i Sverige är den usla rovdjurs politik som bedrivs. I Ryssland är det pengar som styr mycket.

Tråkiga är att folk drar alla jägare över samma kant, media och BRÅ (brottsförebyggande rådet) får anledningar att kritisera oss. :P

Henrik / Svinhagen

Publicerat

Det är fördjävligt att det ska gå så långt att vissa individer tar till åk fordon för att få tag i rovdjur >:(, jag menar först stressar dom det o sedan så kör dom över det frågan är ju om inte de perssonerna skulle få samma straff  ??? .

Visst vill vi ha högre avskjutning på vissa individer=Rovdjur  men det måste ju kunna gå att få det på ett annat sett tycker jag för om vi alla vore eniga o driva fram ett beslut så måste ju våra röster höras oxå,,,

iden kom när jag lyssnade på en herre som sa att hade inte vi strejkat o oponerat oss när vi var yngre så hade vi inte haft det så bra ställt som vi har nu, denna herre är 40 tallist o har visst jobbat fackligt oxå men även inom andra yrken.... men o andra sidan så kanske dom skodde sig själva oxå på den tiden ;D .

Eller så ska man angagera sig ricktigt om man vill ha de bättre o då får vi ju alla ställa upp på varandra men det kan ju bli svårt det  för vissa vill ju ha sin talan genomförd först o då sitter man ju där igen med olika viljor så man blir ett halvt block i stället för ett helt som vet vad man vill o vad som ska göras.

Publicerat
Det är fördjävligt att det ska gå så långt att vissa individer tar till åk fordon för att få tag i rovdjur >:(, jag menar först stressar dom det o sedan så kör dom över det frågan är ju om inte de perssonerna skulle få samma straff  ??? .

Visst vill vi ha högre avskjutning på vissa individer=Rovdjur  men det måste ju kunna gå att få det på ett annat sett tycker jag för om vi alla vore eniga o driva fram ett beslut så måste ju våra röster höras oxå,,,

iden kom när jag lyssnade på en herre som sa att hade inte vi strejkat o oponerat oss när vi var yngre så hade vi inte haft det så bra ställt som vi har nu, denna herre är 40 tallist o har visst jobbat fackligt oxå men även inom andra yrken.... men o andra sidan så kanske dom skodde sig själva oxå på den tiden ;D .

Eller så ska man angagera sig ricktigt om man vill ha de bättre o då får vi ju alla ställa upp på varandra men det kan ju bli svårt det  för vissa vill ju ha sin talan genomförd först o då sitter man ju där igen med olika viljor så man blir ett halvt block i stället för ett helt som vet vad man vill o vad som ska göras.

Ja, jag håller med dig Trettontaggaren. Det är faktistkt som du säger och även 40 talisten tycker jag har en poäng i det han säger, det kan mycket väl stämma det han säger.