Publicerat Juni 7, 201115 yr Hej. Knivandet har mer eller mindre vart stillo på men tänkte jag visar en av knivarna jag gjort som väntar på slida. Skaftet har jag gjort av stabbat gammalt rötat björk med mässing o vulkan fiber. Gjorde den här kniven lite mer diskret:-) Graverade mässingen lite åt sarek stuk. Bladet kolstål 1095 ca 9 cm långt. mvh Kimmo
Publicerat Juni 7, 201115 yr har du inte någon hemsida med alla bilder på knivar du gjort? jag tror det vore rätt bra för dig om du hade en portfolio du kan visa upp så att folk ser vad du kan göra.
Publicerat Juni 7, 201115 yr Författare Hej. Hade en hemsida förut men tog bort den. Det blev för mycket förfrågningar o jag kände att det blev för mycket stress. Många kan tycka att det är bra men jag känner inte riktigt så. Vill göra knivar när jag själv tycker det är roligt även om jag slinter in en beställning då o då :-) Att göra knivar för mig är en avkoppling o ett sätt att tillfredställa mitt behov av skapande:-) mvh Kimmo
Publicerat Juni 7, 201115 yr Spännande färg på björken, designen är stilren, diskret och elegant! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juni 7, 201115 yr ok. förstår. menade bara att du är väldigt duktig och säker skulle kunna sälja mkt. mer än nu. men som sagt, om det inte är en inkomstkälla primärt så är det kanske bättre att ligga lågt.
Publicerat Juni 7, 201115 yr Börjar bli tjatigt att kommentera din knivar Kimmo Du har gjort ett lika gediget arbete som vanligt
Publicerat Juni 7, 201115 yr Börjar bli tjatigt att kommentera din knivar Kimmo Du har gjort ett lika gediget arbete som vanligt Jag är alltså inte ensam om den tanken... Det svåra är att hitta de superlativen man inte har använt massor av gånger redan...
Publicerat Juni 7, 201115 yr Kimmo, jag skulle vilja ha en närbild den graverade delen... Kan man få fjäska till sig det måntro? Försökte klicka för att kanske få större bild och då dök det upp något fanskap om facebook... Är allergisk mot facebook. I övrigt är ju kniven vad man kan förvänta sig av dig - perfekt.
Publicerat Juni 7, 201115 yr Är allergisk mot facebook. [quote Kniven är snygg kompis! Du är inte ensam om den allergin.