Publicerat Juni 7, 201115 yr Pga av ändrade familjeförhållanden väljer jag att försöka omplacera min kl.munsterländer. Han är sex år och kastrerad. Står ej för fågel men är en hygglig apportör. Apporterar all fågel samt bäver,räv grävling. Har haft med honom som stötande på älgjakten men inget skjutet för honom. skäller så länge han har kontakt. Pm:a för mer info
Publicerat Juni 10, 201115 yr jag har jagat en del med denna hund och jag tycker att tövabo är mycket ödmjuk när det gäller jaktegenskaperna. hunden är brutal när det gäller apport tvekar inte och har hög procent (helt orädd och mycket snabb). det är en jaktidiot som jag gärna skulle villja se mer av när det gäller stötande för det jag sett har varit helt ok med bra potensial. hunden har varit granne med mig i alla år och jag har alltid tyckt att hunden varit en tillgång vid många av våra jakter och eftersök. det ända som behövs är att låta den få mycket jakt.