Publicerat Juni 8, 201115 yr Egen konstruktion!! Nu är det inga problem att få in grisen i bilen, eller på flaket! Väger grisen mer än ca 60 kg brukar det vara svårt för en person att lyfta in den i bagaget utan hjälpmedel.. Med denna liften slipper vi många svordommar!! Testade med en vedkamin som väger ca 50-60 kg och det var hur lätt som helst. Med fotplattans hjälp går det att vinkla liften åt vilket håll vi vill. Den är även justerbar på höjden!
Publicerat Juni 8, 201115 yr Fiffigt det svåra är inte att få till en konstruktion utan att göra den enkelt . //Ulban
Publicerat Juni 8, 201115 yr Författare Jag undrar mest vad bakdelen på katten har för funktion ?? Balansvikt! Lätt att dra i svansen och flytta på...
Publicerat Juni 8, 201115 yr bra! det är ett jobbigt moment det där. det enda är att jag känner lite skepsis för att släpa med en sån där.. känns som att det kan betyda "otur"
Publicerat Juni 8, 201115 yr Författare bra! det är ett jobbigt moment det där. det enda är att jag känner lite skepsis för att släpa med en sån där.. känns som att det kan betyda "otur" Släpa med vad? Det är bara ett rör med en vinsch som lätt får plats i bilen. Otur förstår jag inte alls vad du menar med...
Publicerat Juni 8, 201115 yr jag menar ungefär som om man ska ta med släpkärran vid älgjakten eller inte. man vet ju att den kommer behövas men vissa drar sig för att göra det. alltså skrock. jägarskrock!
Publicerat Februari 4, 201214 yr Min tyske vän skjuter ofta grisar på nätterna när han jagar och då är han oftast själv, och jag undrade hur han får upp stora grisar på pickupp-flaket. Då svarade han -- Man gör som med damer,,,, jag dansar med dem he he! Dvs han sätter grisen på rumpan kryper ihop och trär in sina armar under grisens bogar , sen vaggar han samtidigt som han lyfter. Tillslut har han kommit upp i stående och då vrider han in grisen och följer med in på baklemmen. sen är det bara att knuffa till så är den där! Alltså Dansa med grisen!