Jump to content

No Peep....?

Nicanor
 Share

Recommended Posts

Jag har hört talas om ett siktesystem som kallas No Peep, någon som har prövat och kan beskriva hur det funkar?

Det har genom åren kommit och gått en hel del uppfinningar som eliminerar behovet av en peep. Eller rättare sagt byter ut peepen till något annat. Här har du en hindsight som en kompis skjuter med och den funkar bra. Tar ett tag att vänja sig vid prylarna bara.

http://www.bowhunterssuperstore.com/hind-sight-crossfire-sight-p-2657.html

post-1478-0-82785300-1307611149_thumb.gi

Sen finns det olika andra lösningar som ska eliminera peep siktet i strängen. Jag fortsätter dock att köra med en G5 peep med stort hål. Den funkar även i skymning. Har hittills inte haft behov av att plocka bort min peep p.g.a av att jag inte skulle se tillräckligt. Kunde skjuta vårtsvin i nästan beckmörker då grisen avtecknade sig i siluett mot den ljusa sanden i sydafrika. Däremot har jag fått avstå skott mot rådjur i Danmark då jag inte kunde se vad som var fram eller bak ens med blotta ögat p.g.a mörker. Samma visa när jag hade en vitsvanshjort på ca 12 meters håll i USA. Man kommer till en viss gräns där det inte går att skjuta oavsett om man har eller inte har en peep på strängen.