Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ansöka om ljuddämpare, blankett?

Featured Replies

Publicerat

Tänkte skaffa en ljuddämpare till min 6,5 Sako men är lite osäker på hur man gör..

Att det är hos polisen är väl självklart, men inte ens den rara tanten bakom disken på polisen visste hur man bär sig åt :blush:

Så är det den vanliga licensblanketten man ska använda?(http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Blanketter/Vapen/RPS_551_1_1005.pdf)

Och i så fall vart fyller man i den delen med ljuddämpare?

Lite novis på detta men det skall nog ordna sig. :rolleyes:

Publicerat

Fyll i som vanligt, istället för vapen skriver du in uppgifterna på dämparen.

brukar inte vara några konstigheter.

//

Publicerat

som sagt ovan fyll i den som vanligt och om du är osäker kan du ju följa upp med ett samtal till polisen och fråga dom vad som gäller :)

Publicerat

Firman du köper av brukar ju fylla i på ansökan de dom ska fylla och sen fyller du i det du ska så var det då när jag köpte dämpare nyss... :)

Publicerat

Firman du köper av brukar ju fylla i på ansökan de dom ska fylla och sen fyller du i det du ska så var det då när jag köpte dämpare nyss... :)

jag vet att företag som widforss gör det men jag tror inte att alla gör det. det är iof inte världensjobb att fylla i en sån blankett men det är ju skönt om någon gör det åt en^. fördel med att fylla i den själv borde ju dock vara att du lär dig lite om det pappersarbete som kan komma att krävas under jakt relaterade tillstånd med mera. dock är det inte svårare än att deklarera :P

Publicerat

jag vet att företag som widforss gör det men jag tror inte att alla gör det. det är iof inte världensjobb att fylla i en sån blankett men det är ju skönt om någon gör det åt en^. fördel med att fylla i den själv borde ju dock vara att du lär dig lite om det pappersarbete som kan komma att krävas under jakt relaterade tillstånd med mera. dock är det inte svårare än att deklarera :P

Ja visst är det en fördel lära sig men du ska ju ha serienr på dämparen med... Rcc skickar då ut blankett med deras uppgifter i fyllda med :)

Publicerat

Ja visst är det en fördel lära sig men du ska ju ha serienr på dämparen med... Rcc skickar då ut blankett med deras uppgifter i fyllda med :)

seriennr finns väl inskrivet på dämparen? i alla fall på nyare modeler