Publicerat Juni 9, 201114 yr Hejsan hoppsan Har en ung stövare i buren vars intresse för räv växer för varje dag , vilket för min del bara är postift. Men nu till saken, borde ju vara idé att köpa gps nu då eftersom jag endast har en "vanlig gammaldags pejl" men ekonomin håller inte för att köpa komplett tracker utrustning för sisådär 12000 kr. Så kunde man inte istället för att köpa halsbandet köpa en väst och en vanlig gps telefon av budgetmodell som man lägger in trackerprogrammet i som skall vara i västen. och så köper man typ en Nokia E52 till sig själv och lägger in trackers live funktion. funkar detta i praktiken? Meningen är alltså att spåra en vanlig gps telefon i hundens väst.
Publicerat Juni 10, 201114 yr Borde funka, men jag tror du behöver Tracker Hunter + Live på både din och hundens enhet. Osäker på hur ekonomisk en sådan lösning blir. /N
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare men om man inte skaffar live i handtelefonen då? borde det ju rimligtvis bara behövas hunter i hundtelefonen
Publicerat Juni 11, 201114 yr Hejsan hoppsan Har en ung stövare i buren vars intresse för räv växer för varje dag , vilket för min del bara är postift. Men nu till saken, borde ju vara idé att köpa gps nu då eftersom jag endast har en "vanlig gammaldags pejl" men ekonomin håller inte för att köpa komplett tracker utrustning för sisådär 12000 kr. Så kunde man inte istället för att köpa halsbandet köpa en väst och en vanlig gps telefon av budgetmodell som man lägger in trackerprogrammet i som skall vara i västen. och så köper man typ en Nokia E52 till sig själv och lägger in trackers live funktion. funkar detta i praktiken? Meningen är alltså att spåra en vanlig gps telefon i hundens väst. Du har nog en del att läsa här om du inte redan har varit inne här. http://www.peters.se/
Publicerat Juni 11, 201114 yr men om man inte skaffar live i handtelefonen då? borde det ju rimligtvis bara behövas hunter i hundtelefonen Säkert jag som missförstått det där med Live, kanske går att SMS-spåra mellan telefoner endast med Tracker Hunter. Jag har en telefon med TH+Live om du vill göra ett test (behövs en telefon till). Annars kan du ju testa att ställa frågan på forumet på sidan som Isjonsson tipsade om eller oxå kontaktar du Peter direkt, han har bra koll på tracker hunter. /N
Publicerat Juni 12, 201114 yr Författare okej tack för svaren, måste se vad det blir har någon provat den nya versionen av benefon och vad kostar den?