Publicerat Juni 9, 201114 yr Då har jag efterlängtat köpt min första bössa. Det blev en HDF bössa från -80 talet. Och ja, jag kontrollerade att det var en bössa tillverkad i Västtyskland och inte Österrike. Nu till det pinsamma problemet. Jag missade helt när jag köpte bössan att fråga hur man tar ur slutstycket..... I all hast och iver missade jag denna viktiga detalj. Jag har tagit en del bilder för att visa hur bössan ser ut och hur långt jag kommit. Vad gör jag fel? Steg för steg: 1. Märkningen på bössan. (Cal .308win) 2. Bössan från sidan med säkring. (modifierad för att snabbare kunna osäkra) 3. Så här långt går slutstycket att dra ur utan hjälp. 4. Efter detta trycker jag in avtryckaren och slutstycket flyttar sig ca 5 cm till. 5. tittar jag noga här finns en klack som rör sig när jag trycker in avtryckaren, troligt att denna klack släpper slutstycket? Utan avtryck Med avtryck 6. Framifrån på slutstycket
Publicerat Juni 9, 201114 yr jag plockar fram min HDF och kollar, känner inte igen problemet. Återkommer om ett par minuter.
Publicerat Juni 9, 201114 yr Har kollat, några skillnader som jag omedelbart ser är (numrering motsvarar den du använde): 3: här kan jag dra mitt slutstycke ytterligare någon cm bakåt, dvs hela främre delen av slutstycket döljs av lådan, inte som för dig där klackarna syns. (kanske skillnaden lång/kort patron, dvs 6,5 vs 308, vad vet jag?) 4: här har jag ett mellanläge där man får trycka till lite på avtryckaren (men det behövs inget våld eller jättekraft) för att få ut slutstycket helt. Det var vad jag kunde bidra med, kanske hjälper det dig inte ett smack.