Publicerat Juni 10, 201115 yr I måndags trollade jag lite i vättern med familjens båt. Kanon väder o så landade vi en röding på nästan 4 kg. :-) mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juni 10, 201115 yr Fin firre Kimmo, men f*n vad Vättern kan vara svårfiskad i Sent på hösten (okt-nov) är det bra i NV vind sådär 10-15 m/s. Då har jag varit ute med en kompis och fått bra. Sluta att lägga ut fotona över facebook.
Publicerat Juni 10, 201115 yr All tjusning med fiske försvinner ju om man fiskar med massa spön son ingen inte ens håller i... Annars är det fina bilder.
Publicerat Juni 10, 201115 yr jag tror att jag för en gångs skull vill höja dunderklumpens fråga, är det där en röding.
Publicerat Juni 11, 201115 yr Solen ligger ju delvis på fisken men annars är den rätt blank och ändrar färg på hösten när den ska leka.
Publicerat Juni 11, 201115 yr Solen ligger ju delvis på fisken men annars är den rätt blank och ändrar färg på hösten när den ska leka. Men bilden kan man ju ha synpunkter på, en fin 4 kilos utan referens? Ser ut som ett 15cm smolt. Nej håll upp och var stolt! Grattis till en fin fisk i övrigt.
Publicerat Juni 11, 201115 yr Men bilden kan man ju ha synpunkter på, en fin 4 kilos utan referens? Ser ut som ett 15cm smolt. Nej håll upp och var stolt! Grattis till en fin fisk i övrigt. Ja, det kan jag hålla med dig om! Kimmo: Nästa gång ni är ute och fiskar och få en sådan fin fisk så kan ni hålla upp den åtminstone som en stolt fiskare.
Publicerat Juni 11, 201115 yr Det går inte att missta sig på de vita strecken på fenorna och de ljusare fläckarna på kroppen. Gratulerar till en väldigt fin röding!
Publicerat Juni 11, 201115 yr Det går inte att missta sig på de vita strecken på fenorna och de ljusare fläckarna på kroppen. Gratulerar till en väldigt fin röding! Helt rätt Nils!
Publicerat Juni 11, 201115 yr Författare Jajja gott folk. Är det inte fiske historier man får ljuga om hur mycket man vill Tog bilden med min kassa mobil men skulle ha tänkt på att hälla den upprätt mot kroppen istället som referens. Det får kanske duga ändå :-) En röding är det inget snack om den saken o får ni en 4 kilos smolt så vill jag se det, med referens mvh Kimmo
Publicerat Juni 11, 201115 yr Jajja gott folk. Är det inte fiske historier man får ljuga om hur mycket man vill Tog bilden med min kassa mobil men skulle ha tänkt på att hälla den upprätt mot kroppen istället som referens. Det får kanske duga ändå :-) En röding är det inget snack om den saken o får ni en 4 kilos smolt så vill jag se det, med referens mvh Kimmo Bra Kimmo! Fortsätt i den där taken så får du säkert fler stora fiskar av ädelt slag.