Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Laddstrul med astro Dc40

Featured Replies

Publicerat

Har problem med o ladda upp halsbandet.

Den blå lampan tänds o blinkar o blir fast sken när det är "full laddat" som det ska.. fast de är de som är strul.

Det är inte fulladdat alls. typ ingen kräm i halsbandet när jag läser av den mot handenheten.

Har nu testat o ladda flera ggr i sträck när lampan lyst med fast sken och den blinkar igen när jag kopplar på laddaren. fick iallafall upp en pinne på batteriet.

Är det laddaren som är knasig eller batteriet eller nått skit med programvaran i halsbandet ?

De är förresten en US och köpt i våras.

Publicerat

Uppgradera till nyaste programvaran i halsbandet, ska tydligen fixa ett fel med att halsbandet drar ur sig efter laddning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Uppgradera till nyaste programvaran i halsbandet, ska tydligen fixa ett fel med att halsbandet drar ur sig efter laddning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

OK, får testa det när jag hittar handboken... :blush:

Publicerat

Garmin har snickrat ihop en fin pdf som berör uppdatering av halsbanden, bifogar den.. ;)

//Andreas

Uppdaterings_instruktion_DC40.pdf

Publicerat
  • Författare

Garmin har snickrat ihop en fin pdf som berör uppdatering av halsbanden, bifogar den.. ;)

//Andreas

Ahh.. tack!

Fast jag får väl översätta det till Engelska..;)

Publicerat
  • Författare

Har nu uppdaterat..

Hjälpte inte, tyvärr..:(

Laddar bara upp batteriet en pinne ändå....

Publicerat

Det framgår ju inte riktigt..

Men jag antar att du har kollat så halsbandet verkligen inte laddas, det "dör" snabbare än det borde? Så det inte bara är indikeringen i handenheten som är fel... :unsure:

//Andreas

Publicerat

Det framgår ju inte riktigt..

Men jag antar att du har kollat så halsbandet verkligen inte laddas, det "dör" snabbare än det borde? Så det inte bara är indikeringen i handenheten som är fel... :unsure:

//Andreas

Ja, går det inte att mäta batteriet i halsbandet för att se att det verkligen fått strömmen?

Kan ju vara fel på handenheten kanske...

En tanke bara...

Publicerat
  • Författare

Lät halsbandet va på inatt o tänkte att det skulle ladda ur ordentligt o sen ladda om det.

De blinkade så fint nu när jag kom hem....

Borde inte funka med en pinne i typ 13 timmar?

Hmm..¨kanske indikerar fel i handenheten men det andra halsbandet jag har DC30 indikerar fullt iallafall i samma handenhet..

Uppdaterade förresten handenheten oxå när jag fixade med halsbandet.

Har ju en handenhet till som är kass i antennen, röckvidd 200m.. (nä det är inte längre reparerbart..) ska prova med den oxå.

Bror har oxå samma prylar så nästa grej blir o prova med hans laddare.

Publicerat

Har samma problem som du NS. Mitt ena halsband kan ibland bara visa en pinne eller till och med meddla i handenheten direkt vid start att det är dålig laddning i halsbandet.

Skickade in halsbandet till Garmin som skickade tillbaks det med vändande post och meddelade att det inte var något fel på halsbandet. Det enda dom skrev var att jag kanske haft halsbandet på när det laddats och att det då kunde uppstå problem. Jag vet att mitt halsband varit avstängt när jag laddat det.

Tråkigt när man inte blir trodd.

I mitt fall är det ännu knepigare eftersom det bara inträffar ibland. De gånger det händer har det räckt med att jag satt i halsbandet i laddaren en kvart så har det visat full laddning och fungerat som det skall.

Pratade med Garmin på Elmia och killarna i montern påstod att det var battericellerna som är kass i mitt halsband. Dock kan jag då tycka att det är lite märkligt att det då fungerar ibland. Likaså är det konstigt att inte Garmin upptäckte detta när jag skickade in halsbandet på reklamation. Kommer skicka in det igen för reklamation. Blir intressant att se vad dom säger då.

Publicerat
  • Författare

Vet ju inte om det varar men jag lät halsbandet va på tills det stängde av sig själv.

Laddade igen o nu indikerar den alla pinnar på batteriet.

Hoppas det funkar nu o bara va nått strul med det tekniska.... en "omsatart från noll verkade fixa det o så kanske uppdateringen gjorde sitt.o de inte va kasst batteri...

Publicerat

Flera har haft problem med att den laddar ur sig.botemedelet var att efter laddning,sätt igång halsbandet,och stäng av så nollar man den :blink: ..laddar man den och låter den vara så laddar den ur sig..Riktigt nice..