Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har jag köpt rätt vapen?

Featured Replies

Publicerat

Nu har jag äntligen köpt min första hagelbössa. Det blev till slut en Browning 525 sporting 76cm pipor utan justerbar kolv. Betalade 16900 vilket jag anser billigt för en ny Browning. Valde länge mellan en Beretta Onyx och Browningen. Eftersom jag ska förlänga kolven kan jag inte ha justerbar kolv.

Är det någon som vet om det är någon skillnad på b525 eller 525?

Har jag gjort rätt val?

Tack för alla tips:)

Publicerat

Testa att fråga Hipshot, eller än bättre Wizard... Dom kommer garanterat att lugna ner dig. :)

Publicerat

Hagelskytte handlar mer om känsla! Känns pangen bra? Då är den bra!

Du kan slänga hur mycket pengar du vill/har/inte har på en hagel-pang... men "rätt" är en känsla, inte ett tekniskt faktum! (Sen kan man få pilla på kolvkam etc, men det är ett annat kapitel, som andra kan hjälpa dig med)

Publicerat

Browning 525/5-25/B525 är samma sak.

När blir det fel att köpa en Browning? :blink:

Grattis till en bössa som kommer att räcka dig livet ut och troligen dina barn också ;)

Publicerat

Bra val, ett säkert kort. Däremot får jag inte ihop varför du inte kan förlänga en ljusterbar kolv??

Publicerat
  • Författare

När kolven förlängs hamnar kinden längre bak på kolven och då även i skarven på den justerbara delen (jag ska förlänga med ca 3cm=ganska mkt), alltså gör en justerbar kolv ingen nytta.

Publicerat

När man köper en Browning så tänker man på de kommande generationerna ......

Publicerat

När kolven förlängs hamnar kinden längre bak på kolven och då även i skarven på den justerbara delen (jag ska förlänga med ca 3cm=ganska mkt), alltså gör en justerbar kolv ingen nytta.

Aha, då fattar jag.

Publicerat

...fast behöver man justerbar kolv har man köpt fel bössa. (dvs den har fel drop)

Du skall väl inte bygga om den till trap bössa misstänker jag?

Publicerat
  • Författare

Var en runda i Klippan hos Hans och han konstaterade att jag behövde en kolv med droppmått 50mm. Torsbo fixade en kolv med rätt mått från en "hunting" och sänkte samtidigt priset:)

Publicerat

Du har köpt en bra bössa och du kommer bli nöjd. Har själv en 525a sporting men utan justerbar kolv. (behövdes inte) Jag är helnöjd.