Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rekylklack Tikka T3

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag söker en riktig bra lösning för Tikka T3:s rekylklack, eller kanske saknaden av en.

Lösningen ska fungera ihop med antingen Mcmilllan eller Manners taktiska kolvar.

Låt höra vad ni har för ideer!

//Simon

Publicerat

T3:ans rekylklack ser väl ut och funkar precis som 590/690 osv? Min 590-klack limmade jag mot lådan och det har funkat klockrent.

/R

Publicerat
  • Författare

Okej!

Tillverkade du en ny i stål eller använde du originalklacken i alu?

Som jag förstått så är McMillans lösning en fast rekylklack i stocken? Blir det inte då problem vid plastbäddning?

Någon som vet hur Manners kolvar har det med rekylklacken?

Publicerat

Okej!

Tillverkade du en ny i stål eller använde du originalklacken i alu?

Som jag förstått så är McMillans lösning en fast rekylklack i stocken? Blir det inte då problem vid plastbäddning?

Någon som vet hur Manners kolvar har det med rekylklacken?

T3 har väl ett fräst spår i lådan och aluminium klack original, den bör bytas till en i stål och tror en del tillverkare har en stål klack i sina stockar.

Publicerat
  • Författare

T3 har väl ett fräst spår i lådan och aluminium klack original, den bör bytas till en i stål och tror en del tillverkare har en stål klack i sina stockar.

Jo jag tror Mcmillan kör med en stålklack, men som jag tidigare skrev. Går det att plastbädda med bra resultat när rekylklacken sitter fast i stocken?

Publicerat

Jo jag tror Mcmillan kör med en stålklack, men som jag tidigare skrev. Går det att plastbädda med bra resultat när rekylklacken sitter fast i stocken?

Det borde inte vara några problem men lösningen gör det svårt att få 100% anliggning på rekylklacken

Publicerat

Man kan sätta en klack a la´ Remington om det är pipbyte på gång men annars kanske det är ett lite stort ingrepp om man ska leja bort det.

Publicerat

Man kan sätta en klack a la´ Remington om det är pipbyte på gång men annars kanske det är ett lite stort ingrepp om man ska leja bort det.

Det är en enkel och bra lösning men jag har löst det med att göra en stålklack som skruvats och limmas fast i lådan på min 690 och 695. Dessa ser ju lite annorlunda ut men borde fungera utmärkt att fräsa en stålklack till T3 också.

Mina är extremt tilltagna två M4 skruvar räcker gott fungerar säkert med enbart lim också

post-857-0-07248100-1307878486_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Tack Lars för bilden!

Det där ser ju riktigt bra ut.