Publicerat Juni 11, 201114 yr Jag är på jakt efter en hundlucka modell jättestor! Den måste vara så stor så att en alldeles för stor jämthund ska kunna komma in och ut utan större problem. Hojta till om det finns någon sådan lucka där ute någonstans.
Publicerat Juni 11, 201114 yr Jag är på jakt efter en hundlucka modell jättestor! Den måste vara så stor så att en alldeles för stor jämthund ska kunna komma in och ut utan större problem. Hojta till om det finns någon sådan lucka där ute någonstans. Titta i länken så hittar du en hel del olika modeller. http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=Hundluckor&oq=Hundluckor&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3682l14679l0l22l22l6l9l15l0l264l1427l0.3.4&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=7ad7956b734cbd04&biw=1582&bih=721
Publicerat Juni 11, 201114 yr Hur stor är en alldeles för stor jämthund? Jag har en lucka från lundhs produktion, tror att det är den största, som min laika inte lämnat några skriftliga klagomål på. Du bor ju nästgårds så om du vill så kan du komma förbi och se om du får igenom hunden. //Mekus
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Hur stor är en alldeles för stor jämthund? Jag har en lucka från lundhs produktion, tror att det är den största, som min laika inte lämnat några skriftliga klagomål på. Du bor ju nästgårds så om du vill så kan du komma förbi och se om du får igenom hunden. //Mekus Sist vi mätte henne så va hon 63cm! Och den största från lundhs är 45cm enligt hemsidan:P men vi kanske ses så kan vi ju prata om det:P
Publicerat Juni 11, 201114 yr har lya-luckan till min karelare och det är inga problem dragfri är dessutom ett + Andreas
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Titta i länken så hittar du en hel del olika modeller. http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=Hundluckor&oq=Hundluckor&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3682l14679l0l22l22l6l9l15l0l264l1427l0.3.4&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=7ad7956b734cbd04&biw=1582&bih=721 Har redan tittat, å ja ville se om det finns någon ännu större;)
Publicerat Juni 11, 201114 yr Sist vi mätte henne så va hon 63cm! Och den största från lundhs är 45cm enligt hemsidan:P men vi kanske ses så kan vi ju prata om det:P Min jämte är 61 och kommer ledigt in i Lyaluckans största modell. Tror inte du behöver ha i närheten av full mankhöjd på luckan för att hunden ska slinka in. /N
Publicerat Juni 11, 201114 yr En lucka ska inte sitta vid golvet, utan på lämplig höjd, så det blir en tröskel. För hon är väl inte 63 över magen? Har själv lyaluckan och den funkar bra till mina laikor, dom är ca 62cm höga. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 11, 201114 yr Sist vi mätte henne så va hon 63cm! Och den största från lundhs är 45cm enligt hemsidan:P men vi kanske ses så kan vi ju prata om det:P Jag vill bara poängtera att min lucka inte är till salu. Men kom gärna förbi så får du se att det går att stoppa in din jycke i en sådan lucka //Mekus
Publicerat Juni 11, 201114 yr En lucka ska inte sitta vid golvet, utan på lämplig höjd, så det blir en tröskel. För hon är väl inte 63 över magen? Har själv lyaluckan och den funkar bra till mina laikor, dom är ca 62cm höga. Sent from my iPhone using Tapatalk Exakt det räcker i princip med 50-60% av mankhöjden med luckan rätt monterad, ännu ett plus är att den inte snöar fast så lätt.
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Okej, Tackar för alla svaren! Det blir nog en lucka från Lundhs de är ju både billigast och närmast;)