Publicerat Juni 11, 201114 yr Ladda upp ett gäng så man står sig till rävjakten dom skjuter snuskigt bra i min bössa Mvh.
Publicerat Juni 11, 201114 yr Har såna i min 300 wm. Måste fått en dålig batch för de hinner inte fragmentera i små mål som trut t.ex. Vet andra som sprängt fåglar med dem i 308w så får hoppas du inte tog av måndags-exen du med.
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Har såna i min 300 wm. Måste fått en dålig batch för de hinner inte fragmentera i små mål som trut t.ex. Vet andra som sprängt fåglar med dem i 308w så får hoppas du inte tog av måndags-exen du med. Nej det skvalpar rätt bra när man träffar framifrån inget genomslag o på valpar har det sett rätt stökigt ut Mvh.
Publicerat Juni 11, 201114 yr Ladda upp ett gäng så man står sig till rävjakten dom skjuter snuskigt bra i min bössa Mvh. Är det i 308:an? Skjuter själv 40 gr i drygt 1250 m/s med viss effekt emellanåt
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Är det i 308:an? Skjuter själv 40 gr i drygt 1250 m/s med viss effekt emellanåt Stämmer 110gr 1000 m/s Ja då bör det stänka till lite Mvh.
Publicerat Juni 17, 201114 yr har också en bunt med kulor till 243an men ingen som laddar ;( men den dagen jag får dom laddade så kommer dom att flyga snabbt och mosa allt i sin framfart !
Publicerat Juni 17, 201114 yr Jag skjuter 60grains Varminter i min 6mmBR och är riktigt nöjd. Vet int farten då jag int skjutit med kronograf. Sköt en säl för ett tag sen och då hade jag bara ingångshål. Beter sig fint i rådjur också men då med genomskott.
Publicerat Juni 18, 201114 yr Har såna i min 300 wm. Måste fått en dålig batch för de hinner inte fragmentera i små mål som trut t.ex. Vet andra som sprängt fåglar med dem i 308w så får hoppas du inte tog av måndags-exen du med. har använt dom i 308 i vinter och skjutit 3 rävar och lite annat allt har dött i steget men jag har utgångs hål som en enkrona ungefär på allt jag skjutit. dom skjuter så bra i min bössa så jag kommer nog att ladda dom igen fast jag inte fått någon spec effekt på det jag skjutit.
Publicerat Juni 19, 201114 yr generellt (gissning) är detta hastighetsberoende utav bara fan. tjongade iväg en del såna piller som jag fick av christian och fick allt från "poff" i pet-flaskan till 3 kvm blöt yta bakom och en kork som flög 20 upp i luften. sköt på en kanin förra året med maxxad laddning och det blev inte bra, med tanke på att det bara blev slams. testat på olika frukter med och det ser inte vackert ut. min nya plan är att försöka fånga upp fragmenten, se hur stora de är och beräkna teoretisk kastparabel.
Publicerat April 6, 201313 yr Jag har gått på normas data för andra 110 grains kulor i 308win. COL minns jag inte på rak arm men med en så kort kula finns det inte så mycket att spela på. 65-67mm kan vara ett bra riktvärde. Den kular verkar trivas bra i höga farter så du kan ju ha det i åtanke när du prövar fram din laddning.
Publicerat April 6, 201313 yr Känner mig inte säker nog för att göra egna experiment ännu så kommer gå efter skrivna mått.
Publicerat April 6, 201313 yr Laddar denna kula till min 3006:a o e tokigt nöjd med effekten. Har främst dräpt räv med den och effekten har minst sagt varit påtaglig. Får oftast genimskott så pälsen är bara att glömma.