Hoppa till innehåll

nervpirrande jakt på morgonkvisten


W.T.

Recommended Posts

kl 04.16 vaknade jag av oväsen... <_< Det jag hör är ett jäkla liv på fåglar utanför fönstret, vi sover på andra våningen i huset.

försöker somna om men det är fan vad liv det e! så kommer skatorna med och det går inte att somna om, det går tamejfan inte! :angry:

jag går upp och kollar ut för att se om jag kan jaga väck fanstygen och vad får jag se :o dom äter mina jordgubbar och smultron!!! :excl::angry:

JÄVLA FÅGELJÄVLAR kokar jag inombords där de tar mina nästan mogna jordgubbar som vi lagt kutterspån under för att de inte ska bli grusiga.

Motherfucker FÅGELJÄVLAR, AGRRH-MRRFF-FAAANNN!!!!! näck som jag e springer jag likt en panter ner och tar ut utrustningen för denna typ av jakt :D

drar på mig kallingar och smyger sedan ut ur pannrummet, tyst, barfota och med syntetbössan till axeln. jag går ner på knä vid husknuten och det svider i knäna mot småstenen men den uppoffringen är liten, nu måste jag försvara, upprätthålla ekvilibrium och stolthet!

likt ett lejon smyger jag fram mitt ena öga runt husknuten och fokuserar in en skabbigt fjädrad skata på taknocken som håller vakt.

- Åhja, du tror du vet vad du gör ditt lilla fä! men du kan inte se mig för jag är bäst! hahahaha, jag är "the bitch-slayer" (vet inte vad skata heter på engelska)...

tillbaka, värderar och lägger upp en mikroplan. bestämmer mig för ett angrepp och lägger mig ner, tar mig fram och får upp pipan utan problem. tänker:

- Fan jag e asgrym på detta, men kan bli bättre!

fan vad man fryser när man inte har kläder och kryper på marken :blush:

slog bort tanken direkt, det passar inte en slayer att gnälla!

Tog sikte på aset på taket, lät korset vandra för att fundera över var skottet skall placeras. inget mer än grannar bakom så kulfång kan man skita i

nä, det var inget bakom mer än åker...

bestämmer mig för att ta ett headshot. andas rätt, korset ligger fint. knackar med knogen mot kolven och han sträcker på sig och är stilla. Poff!!

skottet går, men vart blev han av?? :unsure:

jag reser mig och knallar runt huset för att se om den fallit ned. Nä, men :o den sitter i trädet och skrattar! din JÄVEL! nu ska du få FA-AN!!

i med nytt skott och puckot sitter kvar. en skabbig årsunge är det och nu dunkar hjärtat men det blir på frihand och fågeln faller till marken i skottet.

- Puh!

jag tar mig samman och kollar om grannar ser mig i kalsonger med småsten fastkletade på magen men det verkar helt lugnt, och tyst!

så jag tar mig framåt mot skatan och upptäcker då till min förvåning att där ligger en till :blush:

den förste ligger snyggt och prydligt utan alla delar kvar. DUBBLÉ, inte illa med tanke på förutsättningarna.

Efter en sådan start på morgonen fick man fira med att kalibrera 200 308or som hamnade i tumlaren.

/Kalle

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

härligt när dagen startar men lite upphetsning å adrenalin. kan se dig krypa runt som värsta Rambo för att försvara gubbarna :D .

hej hopp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hahahahaha :lol:

Sådär har jag det nästan varje morgon! (ja i en vecka eller så tills de är decimerade och tuktade :P)

Det måste ha varit ungskator för de äldre kommer man fan inte närmare inpå än 100 meter om man inte sitter gömd och väntar i en timme eller två.

Men nog känner jag igen ansmygningar i grus och jord barfota med endast kalsonger på kroppen och skjutandes hagel! Fan vad kul om någon skulle se en :lol:

Grattis till en härlig doublé. Se nu till att hänga upp dessa skatorna vid jordgubbarna så är de något bättre fredade en stund i alla fall.

Magpie är det Engelska namnet på skatan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Imorgon är alla jordgubbarna slut skatornas hämnd :ph34r:

Be lilla frun var med med film kameran nästa gång jag tror vi är många som vill se det i så fall. :D

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAg är glad att det roar, men jag var "bäst" imorse, invincible!! haha!

nu e det krig!

jag hade grus i kalsongerna med... :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAg är glad att det roar, men jag var "bäst" imorse, invincible!! haha!

nu e det krig!

jag hade grus i kalsongerna med... :blush:

gillar din historia :D:D:D:D:D :

du är sannerligen en jägare av rang.sitter med ett stort smile skulle kunna betala för att få se din fågeljakt :D:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det e fan så härlig läsning även om jag fick den muntlig vid banan innan idag :lol:

hahaah . kan se Kalle jaktledare säga , välkomna gott folk !! nu skall vi decimera Pjod fågel så nu så tar vi av oss allt utom kalsonger/trosor och börjar ansmygningen :lol: :lol:

hehehe

Kalle är nu mera känd som Jordgubbs väktare av rang !

/Eas.... som måste inhandla ett luftgevär. ( kalsonger har jag redan)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha, jag e bäst!

lyssna på denne:

-frun kommer och frågar om hon behöver hänga upp nån skrämma i landet.

KAlle svarar:

- nä, dom e döda :lol::lol::blush:

hon tyckte det var askass humor... ^_^

senare byter frun kanal på tvn för dom skall göra mat av en ren på fjället på jägarmässigt vis ( hon e veggis) och stina frågar:

- varför byter du kanal mamma!?

-för att dom skjuter renen nu, blev hennes svar.

- men du kan ju hämta oss på skjutbanan hos pappa ju.

följ logiken där i den skallen :blink:

det viktigaste är dock att alla vill kolla på jakt ochpang utom min fru, jag har kommit långt!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag vann!

av någon avskräckande anledning är det lugnt som en filbunke i vårt trädgårdsland :rolleyes:

post-3288-0-98882300-1308382209_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...