Publicerat Juni 12, 201114 yr Fick en påringning vid fyratiden. En gris påkörd utanför Rottne. Hittade platsen direkt, var där det brukar på den vägen. Hade varit två grisar enligt föraren och han hade kört på den andra. Lät Funny söka av vägen, hon hittade spåret direkt. Spårade på bra, hade två ställen där hon ringade lite. Bröt när hon simmade över en å precis intill en vägkorsning. Hade då 1,8km på astron. Vi gick tillbaka till olycksplatsen och kollade lite till. Hittade ett spår 10m ifrån det spåret Funny följde, provade med Sita på det. Men det lyckades inte riktigt, så vi bröt istället. Satte Lina på det spåret och då visade det sig att det gick ihop med Funnys spår nästan direkt. Så vi bröt efter 250m. Vi körde nu bort till bron där jag bröt med Funny och spårade av vägarna. Vi hade flera spår över den ena vägen men troligen fler än två och Lina tyckte inte de var jätteintressanta så vi tyckte inte det var lönt att prova där. Som ett sista försök så släppte vi Lina vi olycksplatsen. Hon tog samma spår som tidigare fast hon bröt efter 600m och då hade hon följt Funnys spår exakt. Mina tankar om det är att grisarna gått ihop hela sträckan och att den troligen inte har några större skador. Men man kan ju aldrig va säker. Vi har iallafall gjort vad vi kunnat.
Publicerat Juni 12, 201114 yr Kul att du får ut o röra på dököttet... Låter som grisen kom undan olyckan rätt OK, fast som sagt man kan ju alldrig veta riktigt säkert. De är ju lixom så de blir ibland. Har man gjort sitt bästa så kan man inte göra så mycke mer.
Publicerat Juni 23, 201114 yr Författare Fick en påringning vid fyratiden. En gris påkörd utanför Rottne. Hittade platsen direkt, var där det brukar på den vägen. Hade varit två grisar enligt föraren och han hade kört på den andra. Lät Funny söka av vägen, hon hittade spåret direkt. Spårade på bra, hade två ställen där hon ringade lite. Bröt när hon simmade över en å precis intill en vägkorsning. Hade då 1,8km på astron. Vi gick tillbaka till olycksplatsen och kollade lite till. Hittade ett spår 10m ifrån det spåret Funny följde, provade med Sita på det. Men det lyckades inte riktigt, så vi bröt istället. Satte Lina på det spåret och då visade det sig att det gick ihop med Funnys spår nästan direkt. Så vi bröt efter 250m. Vi körde nu bort till bron där jag bröt med Funny och spårade av vägarna. Vi hade flera spår över den ena vägen men troligen fler än två och Lina tyckte inte de var jätteintressanta så vi tyckte inte det var lönt att prova där. Som ett sista försök så släppte vi Lina vi olycksplatsen. Hon tog samma spår som tidigare fast hon bröt efter 600m och då hade hon följt Funnys spår exakt. Mina tankar om det är att grisarna gått ihop hela sträckan och att den troligen inte har några större skador. Men man kan ju aldrig va säker. Vi har iallafall gjort vad vi kunnat. Var ju en taxi som körde på grisen. Har hört rykten från en av dem som åkte, att båda grisarna träffades. Vet ju inte vad som är sant och gjorde ju egentligen inte så mycket för eftersöket eftersom båda verkade gått ihop även efter olyckan.
Publicerat Juni 23, 201114 yr Sista året har jag börjat med att ta kontakt med fordonsförare när kontaktperson ringer! sen ringer jag upp å får uppgifter!! Märkt etta antal gånger att uppgifterna man får inte stämmer! när man då efter en halvtimmmes telefon ringande till LKC! Får nummer till förare så- stämmer inte uppgigterna , felet blir när LKC ringer kontaktperson sen vidare till eftersöksjägare ,, där nånstans brister det. vet ju inte hur det funkar hos er. här har det hänt flera gånger! I detta fall så kanske det klargorts hur många djur som var över väg! kan ju varit tex 3 djur? bara en tanke som jag fick när jag läste! //peter
Publicerat Juni 23, 201114 yr Författare Sista året har jag börjat med att ta kontakt med fordonsförare när kontaktperson ringer! sen ringer jag upp å får uppgifter!! Märkt etta antal gånger att uppgifterna man får inte stämmer! när man då efter en halvtimmmes telefon ringande till LKC! Får nummer till förare så- stämmer inte uppgigterna , felet blir när LKC ringer kontaktperson sen vidare till eftersöksjägare ,, där nånstans brister det. vet ju inte hur det funkar hos er. här har det hänt flera gånger! I detta fall så kanske det klargorts hur många djur som var över väg! kan ju varit tex 3 djur? bara en tanke som jag fick när jag läste! //peter Försökte nå föraren men hade antagligen fått fel nr. Brukar ringa upp föraren om det är några oklarheter.