Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Myggmedel?

Featured Replies

Publicerat

Vad är det absolut bästa myggmedlet som finns? Jag blir tokig av all mygg när man är ute på pass :(!

Alla tips uppskattas!

Publicerat

hejsan

det finns ett myggmedel att skicka efter från england som heter "repel 100"

det innehåller över 97% DEET... :D

fungerar som ansiktsförlamare och får absolut under inga omständigheter användas på huden !!

vänligen nils

Publicerat

Jag har slutat med stinkande kemikalier på huden, och kör med Thermacell numera, funkar klockrent, även på de aggresiva stick/våtmarkskmyggorna som vi fått på sistone, ena riktiga as som kommer som dartpilar även i solsken.. <_<

Publicerat

Tycker "vanlig" Mygga funkar mkt bra. Stinker inte så jä-it heller.. :P

/Må

Publicerat

Har du inget emot tjärdoft så kan jag rekommendera Nordic Summer eller Beckolja från Wilmas. Tycker att de funkar riktigt bra, även mot bromsen och knott. Sen doftar man ju förjäkla gott också! ^_^

Publicerat

Stämmer också in i kåren för Mygga !

Publicerat

Mygga eller autan är dom jag tycker är bäst.

Publicerat
Publicerat

Något som jag visserligen bara testat en gång var att äta en tablett av den receptfria allergimedicinen cetirizin (stavning?).

Funkade hyfsat även om jag trots allt fick 2 bett i shorts och t-skirt med normal mycket mygg för att vara i närheten en mindre sjö och en mosse. Dessa 2 bett kliade iaf inte lika mycket som de brukar för mig och jag slapp tvätta bort någon salva.

Om jag skall ut på riktiga myggmarker i framtiden så kanske jag kör på en kombination av Mygga och en tablett trots allt då jag är en riktig myggmagnet.

Publicerat

thermacell.

Publicerat

Har för mig att en växt som blommar lagomt till mygginvasionen funkar bra.

Vit blommor(blomman finns i klasar längst upp på växten), påminner lite om växten "hundkex"... Kan det vara rölleka den hette?

Gnid dig med blommorna så slipper du mygg, växer ofta i dikeskanter mm. Bra för den finns ju där man behöver den.

Publicerat

Finns det något som fungerar mot knott? Har provat mygga och djungelolja utan större framgång :angry:

Thermacell, fungerar det?

Publicerat

Finns det något som fungerar mot knott? Har provat mygga och djungelolja utan större framgång :angry:

Thermacell, fungerar det?

kan inte säga riktigt att jag har lidit av knott före heller. men det står ju att den ska ta knott också.

har man thermacell så ser man inte ens myggorna..

nackdelen med medel är ju att man inte får vara ifred ändå. samt att man luktar kemikaliebomb.

mvh

Publicerat

http://www.jula.se/myggskydd-thermacell-708311

Ja den kanske är bra på passet :P

Finns i camo också, myket jaktigare det än en vit-grå historia.. :P

Jag köpte det här kitet: http://myggfri.nu/Produkter/Visaprodukter/tabid/60/CategoryID/6/List/0/Level/a/ProductID/111/Default.aspx?SortField=ProductName+DESC%2cUnitCost

Fodralet har bra hållare i form av en rem med spänne, som gör att man kan hänga fast den på midjebältet, ryggan eller byxbältet, och man har refill av både gas och plattor med sig om det skulle ta slut i apparaten.

Har den på all min jakt under myggsäsongen, är inte på något sätt i vägen vare sig när jag går som hundförare eller när jag smygjagar, och jag har inga problem med vare sig mygg,knott eller sveåt.