Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Z-aim Pro Stalker

Featured Replies

Publicerat

Har den på flera vapen och är själv nöjd! Kanske inte den tystaste vid vakjakt då det finns mycket plast som kan låta.

Publicerat
  • Författare

Har den på flera vapen och är själv nöjd! Kanske inte den tystaste vid vakjakt då det finns mycket plast som kan låta.

Det är inga problem för mig då jag plockar av den vid pass :D

Men sitter den fast som på bilderna så man slipper o hysta med bössan då o då ?

Mvh.

Publicerat

Annars har du ju Baggens dubbelrem.

http://www.baggen.se/sv/jakt/vapenremmar/dubbelvapenrem.html

Bör väl fungera den med, doch är bössan mitt på ryggen. Men du får bättre avlastning om du ska bära tungt och/eller längre sträckor.

Vill man lägga ut mer pengar så finns ju t.ex. Mini Me eller Gunslinger II från Eberlestock....

Hos mig suger det lite i köptarmen för Eberlestock :wub:

Publicerat
  • Författare

Bör väl fungera den med, doch är bössan mitt på ryggen. Men du får bättre avlastning om du ska bära tungt och/eller längre sträckor.

Vill man lägga ut mer pengar så finns ju t.ex. Mini Me eller Gunslinger II från Eberlestock....

Nja baggen är inget för mig men länken du skicka var riktigt trevliga grejer :D

Mvh.

Publicerat

Nja baggen är inget för mig men länken du skicka var riktigt trevliga grejer :D

Mvh.

Eberlestock är fina grejer, finns att beställa från Finland.

Publicerat

Har en tocken vapenrem från Z-aim.

Den har hängt med ett par säsonger nu och omdömmet är blandat.

+ Sitter ofta väldigt bra och man har händerna fria

+ Funkar bra med ryggsäck

- Åker ofta ned över axeln om man lutar sig framåt

- Remmen som går över bröstet har en justerbar infästning i axelremmen. Denna infästning tenderar att hela tiden glida ner till nedersta läget.

- En jä***a massa remmar som är i vägen när man plockar ned byssen från ryggen. Inget för snabbt uppdykande mål dvs.

Jag satte grejerna riktigt på prov i NZ i våras där det bedrevs ganska avancerad klättring, löpning i bergsterräng, ansmygning i täta snår, långmarcher både med och utan packning, skytte på långhåll med remstöd mm. och jag måste medge att remmen förenklade avsevärt.

Publicerat
  • Författare

Har en tocken vapenrem från Z-aim.

Den har hängt med ett par säsonger nu och omdömmet är blandat.

+ Sitter ofta väldigt bra och man har händerna fria

+ Funkar bra med ryggsäck

- Åker ofta ned över axeln om man lutar sig framåt

- Remmen som går över bröstet har en justerbar infäsning i axelremmen. Denna infästning tenderar att hela tiden glida ner till nedersta läget.

- En jä***a massa remmar som är i vägen när man plockar ned byssen från ryggen. Inget för snabbt uppdykande mål dvs.

Jag satte grejerna riktigt på prov i NZ i våras där det bedrevs ganska avancerad klättring, löpning i bergsterräng, ansmygning i täta snår, långmarcher både med och utan packning, skytte på långhåll med remstöd mm. och jag måste medge att remmen förenklade avsevärt.

Tackar för ett riktigt bra svar :D

Mvh.

Publicerat

Eberlestock är fin fina, kör själv på en X1E. Den är så bekväm att jag tar den även om jag bara ska en kortare jakttur utan packning i övrigt. Dessutom kan jag packa det jag behöver för en dag eller två om jag vill det.

Att jag även har en två liters vätskeblåsa i den gör att jag dricker mer än jag gjorde tidigare.

Kort sagt så är jag väldigt nöjd med min X1E. Bland det mest prisvärda om jag räknar till hur nöjd jag är med den.

Skickad från min mobil

Publicerat

Har använt faunas hölster ryggsäck i drygt 6år nu, har själv 20L modellen, men tror det finns en mindre också, tänker inte gå tillbaka till vapenrem igen, så den rekommenderas.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Jag har haft min i ett par år och instämmer helt med turisten.

Sitter kanon med ryggsäck.

Sitter bra annars också.

Pallar inte att man lutar sig framåt, men det gör eofs ingen annan jag vet av heller.

Kan vara irriterande med den extra remmen vid kolvhalsen, ska man sitta på pass vill jag gärna ta av den.

Så om man ser den som ett sätt att bli av med bössan under längre promenader och skidningar så är den kanon, men den är inte kanon om man ska ha bössan på axeln under jakt. Om så så går det ju bra att ha med bara axelremmen, som även då sitter bättre än många andra remmar och sprider belastningen över några centimetrar extra.

Publicerat
  • Författare

Jag har haft min i ett par år och instämmer helt med turisten.

Sitter kanon med ryggsäck.

Sitter bra annars också.

Pallar inte att man lutar sig framåt, men det gör eofs ingen annan jag vet av heller.

Kan vara irriterande med den extra remmen vid kolvhalsen, ska man sitta på pass vill jag gärna ta av den.

Så om man ser den som ett sätt att bli av med bössan under längre promenader och skidningar så är den kanon, men den är inte kanon om man ska ha bössan på axeln under jakt. Om så så går det ju bra att ha med bara axelremmen, som även då sitter bättre än många andra remmar och sprider belastningen över några centimetrar extra.

Tackar för ett gott svar :D

Mvh.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Gjorde en egen variant med en ögla o gummistropp :D

Mvh.

Publicerat

Få se då! :P

• 1 month later...
Publicerat

Köpte en Z-aim på Fäviken game fair i år, och har iof. bara hunnit testa den lite hemma och på banan. Men det lilla jag provat så är jag nöjd. Ska prova den vid smygjakt i helgen och björnjakten i slutet på Augusi så kan jag återkomma med resultat.