Publicerat Juni 13, 201114 yr Då var vi här igen, det var en bekant jägare till mig som sa när han hade sett en kniv som jag gjort. Så sa han ja man kanske skulle köpa ett blad och lite trä så kan du få slänga ihop en buköpnnare till mig, men jag köpte saker och satte igång Så nu har han tittat på den och ska köpa den när jag fixat en slida till den. Bladet är Lauri Field Dressing .76mm/ small Bolster i buffelhorn (vilket underbart material) masurbjörk, black palm och masur igen. Så här kommer det lite bilder, vad tycker ni? Och så en liten bild på lilla Chi. Där har ni härlighete, ser formen OK ut? Ge gärna förslag. Mvh: strid
Publicerat Juni 13, 201114 yr Då var vi här igen, det var en bekant jägare till mig som sa när han hade sett en kniv som jag gjort. Så sa han ja man kanske skulle köpa ett blad och lite trä så kan du få slänga ihop en buköpnnare till mig, men jag köpte saker och satte igång Så nu har han tittat på den och ska köpa den när jag fixat en slida till den. Bladet är Lauri Field Dressing .76mm/ small Bolster i buffelhorn (vilket underbart material) masurbjörk, black palm och masur igen. Så här kommer det lite bilder, vad tycker ni? Där har ni härlighete, ser formen OK ut? Ge gärna förslag. Mvh: strid Den där ser utmärkt ut! Jag väntar på en liknande från vår Kimmo!
Publicerat Juni 14, 201114 yr Då blir du nog inte missnöjd Nej, det tror jag inte! Han har ju gjort ett alster åt mig tidigare som blev lyckad.
Publicerat Juni 15, 201114 yr Jag tycker den ser fin ut. Häftig effekt på den svarta delen. Ser krackelerad ut... Vovven verkar gilla kniven också - kan se en längtan i blicken efter att få sätta tänderna i skaftet...