Publicerat Juni 14, 201115 yr Som valp och unghund tränades min labbe i jaktapportering men en mycket het hund och oförmåga hos mig att hantera detta, gick vi över på andra grenar som lydnad, bruks-söket, agility, mm. Men, provade för någon vecka sen med min gamling Nelson som hunnit fylla 10 år. Han älskade det, spikade enkelmarkeringarna med apportkastaren och gick riktigt fint på det fria söket. Funderar på att satsat mot något mål, vad ingår i workingtest? Vad ska hunden klara för att få vara med? //Jessica och Nelson
Publicerat Juni 14, 201115 yr Det är ganska likt B-proven fast man använder bara dummys. Annars är det inte så stor skillnad, man brukar ha 5 stationer där det alltid(vad jag vet) är en walk up. Sen är det som vanligt lite olika markeringar och linjetag samt sök på land och vatten. WT är alltid inofficiellla. Du kan läsa mer på http://www.ssrk.se/ Titta under retrieverprov/C-prov. För mer info.