Publicerat Juni 14, 201114 yr I avvaktan på en ny säsong har jag suttit och förkovrat mig en del om hagelammo, en av de mest omfattande sidor med för mig intressanta hagelskott är Frankonia, jag kanske är naiv eller okunnig alternativt bara uttråkad men om de plugg som förevisas i listorna finns hemma eller kan levereras inom vettig tid är det mycket roligt som finns där, spreaders har de, billiga sport slugs för IPSC skytte, kul för mig som vill förkovra mig om slugs, sen har man på listorna i varje fall de delar av RWS patron produktion som jag aldrig sett i Sverige, 28 grams HV trap bland annat men även en del andra roligheter. Frågan jag nu vill komma till är, tror ni att man kan göra en liten turar resa? Tillstånd förefaller vara lätt att ordna med, plisen skall bara stämpla dem, förtullning skall inte ske, bara införseldeklaration. Jag är nog allt lite sugen, men det är klart för att handla där nere o få ekonomi på det, tarvas en del volym. Nåja, tänkte bara lyfte församligens blickar lite och visa på att det finns mer än vad som erbjuds på Granngården. Baschieri & Pellagri är det någon som har skjutit dessa o vet vad det är? /Christian
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Verkar klart intressant, undrar vad de har för priser vid storköp? Upp till 1000 pilar så framgår det ju av hemsidan, sen är är tyskar inte kända för sin kapacitet för att prisjustera så svaret blir lite hängande. /Christian
Publicerat Juni 15, 201114 yr Det var ju illa, men det får väl var 10 man som ska ha 1000 proppar var iaf om det ska köras.
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Där har du en poäng, för min del, går tankarna lite emot ett turande till den beryktade Bordershop ändå, detta till hösten och då är frågan om man göra gör två flugor på smällen samtidigt?! Jag är nyfiken på så mycket av deras grejer, som en sido grej, var inne på Gamebore´s hemsida igår, de använder sig av Baschieri & Pellagris Gordon hylsor i ett par av deras premium laddningar, talar i delar för att det kan vara ok prylar. Nåja att tälja fram ett vettigt koncept kan inte vara svårt, Ooooooooooooooooooooooo vänta lite, nu kom jag på en sak, framiljen har ju en tysk vän, han turar som typ var tredje vecka till Sverige, där har vi svaret och gåtans lösning eller i varje fall en möjlig öppning, jag kommer att återkomma i saken. /Christian
Publicerat Juni 15, 201114 yr Baschieri & Pellagri är det någon som har skjutit dessa o vet vad det är? Vapex säljer dem har jag för mej så kunskapen borde faktiskt finnas tycker jag. Gamebore är good shit i min bok, Mirage lika så Vet inte om jag berättat om det, appråpå påkostad trap,.. Stod för några år sen och apporterade bakom ngn höjdare inom sportingsammanhang på en andjakt. Undrar om jag någonsin sett så bra skytte live? Karln var sjuk ta mej fan på att plocka ned änder och så länge han höll sig inom vettigt håll så var det verkligen paket han producerade. Dock.. sträckte han ut något lite så vart det genast skammat vilket jag påtalade för honom med stor tydlighet efter avblåst jakt. Är man så duktig som han var så borde han inte sväva i okunnighet om resultatet av skytte på för långa håll Hur eller hur så kollade jag tomhylsorna efteråt och karln stod och sköt med ngn toppmodell av RC Blytrap! Såå jävla coolt.. Mvh!
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Vapex hade nästan bara skumma grejer hemma från de där italienarna, oaktat vilket det är Rotweill RWS ammo som jag är riktigt sugen på, vet inte varför men så är det. Nåja, snart har jag lite Mirage o annat kludd att roa mig med. /Christian
Publicerat Juni 15, 201114 yr Vapex hade nästan bara skumma grejer hemma från de där italienarna, oaktat vilket det är Rotweill RWS ammo som jag är riktigt sugen på, vet inte varför men så är det. Nåja, snart har jag lite Mirage o annat kludd att roa mig med. /Christian Rottweil är bra men de kommer aldrig att kunna fajtas med övriga puppor då de är så in i helvetes jävla dyra. Hade en snubbe med på kråkjakt för rätt många år sen, han hade tvingats till panikköp av plugg och debuterade med ngn Rottweil Jagd papp us 6.. höll på att trilla av stolen då jag insåg att han pyntat 5-6 kr per skott för denna ask. Mvh!
Publicerat Juni 15, 201114 yr Författare Ja ja, men dyrt=bra eller hur? Man vill ju inte skjuta med billig skit ammo eller hur? Om jag säger så här, det är klart att det är lite dyrt men jag känner en lust efter att kunna säga, jag har provat, sen är det givetvis som så att jag skall ha ett par askar med "spreaders" pilar, det kommer en sommar och en höst, med hösten kommer en viss jakt på en viss ö. Nehepp åter till fakturreringen. /Christian
Publicerat Februari 7, 201214 yr Där har du en poäng, för min del, går tankarna lite emot ett turande till den beryktade Bordershop ändå, detta till hösten och då är frågan om man göra gör två flugor på smällen samtidigt?! Jag är nyfiken på så mycket av deras grejer, som en sido grej, var inne på Gamebore´s hemsida igår, de använder sig av Baschieri & Pellagris Gordon hylsor i ett par av deras premium laddningar, talar i delar för att det kan vara ok prylar. Nåja att tälja fram ett vettigt koncept kan inte vara svårt, Ooooooooooooooooooooooo vänta lite, nu kom jag på en sak, framiljen har ju en tysk vän, han turar som typ var tredje vecka till Sverige, där har vi svaret och gåtans lösning eller i varje fall en möjlig öppning, jag kommer att återkomma i saken. /Christian Hur blev det i ärendet, kom du iväg till Deutschland?