Publicerat Juni 15, 201115 yr Hej! Vi ska börja träna viltspår med vår jämthundstik men har inga rådjursklövar. Jag tänkte höra om det finns någon vänlig själ som har några klövar hemma och känner för att skicka några till mig?
Publicerat Juni 15, 201115 yr Hej! Vi ska börja träna viltspår med vår jämthundstik men har inga rådjursklövar. Jag tänkte höra om det finns någon vänlig själ som har några klövar hemma och känner för att skicka några till mig? Jag har en hel massa klövar som du skulle kunna få, både gris och rådjur dock ej älg. Jag skulle kunna skicka några till dig om du vill, men finns det någon som bor lite närmre dig så vore det ju smidigare Dra iväg ett pm om det inte löser sig...
Publicerat Juni 15, 201115 yr har en hel dröd med rådjurs klövar i min frys här hemma om det vore intresant =) som kan skickas annars kan man ju mötas nån stans på vägen om du skulle till uppsals nån gång
Publicerat Juni 15, 201115 yr Såg nu när jag läste lite närmre, om det är en jämthundstik så vill du väl inte ha rådjur... Eller?
Publicerat Juni 16, 201115 yr Författare Jo, rådjursklövar är absolut av intresse. Vi vill ha henne att ställa älg och vildsvin men vi vill ha henne till eftersök av dessa djurslag plus rådjur. Även om hon inte kommer användas till rådjursjakten är det rådjur som kommer jagas mestadels och då vill vi kunna ha henne på eftersök till det. Vi ska inte ut och resa någonting just nu så det enklaste vore om någon känner för att skicka några klövar. Om man skickar dem frysta och packar in dem i t.ex. bubbelplast så borde de klara sig ett dygn. Man kan ju posta dem innan lådan töms så behöver de inte ligga lika länge.
Publicerat December 14, 201114 yr Jag har en hel massa klövar som du skulle kunna få, både gris och rådjur dock ej älg. Jag skulle kunna skicka några till dig om du vill, men finns det någon som bor lite närmre dig så vore det ju smidigare Dra iväg ett pm om det inte löser sig... Hej! Jag är också intresserade av rådjursklövar och undrar om du har några kvar att sälja? Jag bor untanför Vetlanda. Jennifer
Publicerat December 14, 201114 yr Hej! Jag är också intresserade av rådjursklövar och undrar om du har några kvar att sälja? Jag bor untanför Vetlanda. Jennifer De ska nog finnas ett gäng i frysen vilket håll om vetlanda bor du?
Publicerat December 16, 201114 yr Hej! Jag är också intresserade av rådjursklövar och undrar om du har några kvar att sälja? Jag bor untanför Vetlanda. Jennifer hejsan jennifer jag kan ta med mig några klövar till dig nu till jul ska ner till mor min som bor i vrigstad om vi kan mötas upp nån stans så kan vi lösa de..mvh Emil
Publicerat December 22, 201114 yr känns ju ganska dumt att lägga spår med rå klövar till en jämte , blit ganska fel signaler, rå eftersök=rå hund alltså inte jämte, e en ganska dum början att köra jämten på rå spår , kommer tycka det e helt ok att ta dessa spår i skogen o¨å för det vill ju matte... ska man hålla på med rå eftersök ska man ha hund ämnad för detta, en jämte e stor= den kan komma ikapp ett rå i skogen ganska lätt vid rätta(fel) förhållanden, alltså¨ta friska djur, det är liksom därför det är oetiskt med högbenta hundar vid rå jakt.. tänk om är mott tipps!