Publicerat Juni 16, 201115 yr Jag har letat ett par sköna lite högre en låga skor för vandring och jakt i fin träng, vilket visade sig vara svårare än man kan tro med mina konstiga fötter. Så var jag i Grenoble här om veckan och där kan man detta med friluftsliv! Där var det minsan inte någon konsta att hitta presis vad jag sökt och affär blev det. Ett par Merrell Moab mid gtx, mumma för fossingarna, det är nästan så att skorna går av sig själv =) Men så kom tråkigheten. Skona är bra på alla sätt och vis, utom att de släpper in vatten vid ena tån, i skarven mellan sula och överled. Går en såndan sak att åtgärda? Eller ska man helt enkelt ta sin förust? Tacksamm för bra tip =)
Publicerat Juni 16, 201115 yr Det borde inte vara några problem att byta på garanti, men är dem köpta i annat land kan det kanske bli besvärligare
Publicerat Juni 16, 201115 yr Läste test av ett gäng gore-tex skor i senaste Svensk Jakt, Merrel moab var dom enda som släppte in vatten,just vid sulan.
Publicerat Juni 16, 201115 yr Författare Läste test av ett gäng gore-tex skor i senaste Svensk Jakt, Merrel moab var dom enda som släppte in vatten,just vid sulan. mmm, den tidningen låg i lådan när jag kom hem.. Och det är anledningen till att jag inte är så sugen på att skicka dem till frankrike för garantibyte, vore ju mycket jobbigt att betala för det och sen få trasiga igen.