Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett tips inför lockjakten

Featured Replies

Publicerat

Fick hem min ghillie suit o kan bara konstatera att det var en mycket trevlig sak som kommer o göra nytta på lockjakten o nu ska den bara prepareras med en lukt borrtagare som jag kokar i hop skälv.

Gör så här plocka i hop gran.björk.löv. o annat material som är i den omgivningen ni jagar i o fyll en stor gryta den ska va proppfull med material fyll på med vatten sen bara koka upp o vrid ner värmen o låt sjuda en 15-20 min låt kallna o sen silar ni vattnet i en pumpflaska sen dom kläderna som ska prepareras före jakt häng ut o lägg två lager o låt torka i mellan sen när ni är på jakt så spreja på kläderna innan ni går ut på pass.

post-906-0-04709100-1308288347_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

luktar det gott?

Publicerat
  • Författare

luktar det gott?

Mycket sen beror det ju på hur du blandar.

Mvh.

Publicerat

Det var en lite mer avancerad variant än den gamla klassikern sopsäck och grenar som jag har kört med, kan nog vara värt att prova om inte annat så är det mer praktiskt.

Publicerat
  • Författare

Det var en lite mer avancerad variant än den gamla klassikern sopsäck och grenar som jag har kört med, kan nog vara värt att prova om inte annat så är det mer praktiskt.

Ja den är värld o prova praktiskt o bra o billigare än det man köper i sfären :D

Mvh.

Publicerat

Detta skall definitivt provas,kärringen kommer väl gå i taket men wtf det va längesen man låg på plus iaf :D

Publicerat

Detta skall definitivt provas,kärringen kommer väl gå i taket men wtf det va längesen man låg på plus iaf :D

Det känns som om det kvittar vad man gör, handlar det om jakt så är det alltid på minus ;)

Man kanske skulle byta mot en sån här : http://www.softie4u.com/sv/

Publicerat

Det känns som om det kvittar vad man gör, handlar det om jakt så är det alltid på minus ;)

Man kanske skulle byta mot en sån här : http://www.softie4u.com/sv/

En plastpåse med vatten hmm nja jag håller mig till min termos med ravioli :D

Publicerat
  • Författare

He he hårda bud grabbar :D

Mvh.

Publicerat

bra tips! Tack! :)

Ska användas till bågjakten detta!

Publicerat
  • Författare

bra tips! Tack! :)

Ska användas till bågjakten detta!

Fint de :D varsågod :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

Ok när jag gör saker så gör jag det noggrant antingen eller det ger bäst resultat o det gäller allt :D

Tipps nr2

Köp en vakuumpåse stoppa ner kläderna efter avslutad jakt dra en dusch med luktbrotagaren drag igen ta dammsugaren eller sug med mun :D då har du fräscha o luktfria kläder tills nästa jakt.

Biltema har billiga.

http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Ovrigt/Vakuumpase/

Mvh.

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej Flex, testade ditt tipps och kan bara säga att det luktar mycket gran om kläderna. Tack för det.

Sprayade min lövcammo innan ett skyddsjaktsuppdrag i Måndags. Mycket tack för det :)

post-3526-0-46566900-1309353826_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Hej Flex, testade ditt tipps och kan bara säga att det luktar mycket gran om kläderna. Tack för det.

Sprayade min lövcammo innan ett skyddsjaktsuppdrag i Måndags. Mycket tack för det :)

Det är bar kul om man kan hjälpa till :D

Klockrent jobbat där grattis te räven :D

Mvh.