Publicerat Juni 18, 201115 yr Hej! Tänkte försöka jaga lite bock i augusti. Jagar på stora marker i mellersta Sverige. Enbart typisk svensk skog, framförallt tall och gran, samt hyggen. Inslag av löv. Inga åkrar eller fält. Någon som har tips hur jag går tillväga? Skall man smyga,locka eller vakjaga? Kombinera kanske? Vad passar bäst? Finns hyfsat med rådjur. Har sett spår efter bock. Bäst morgon eller kväll?
Publicerat Juni 18, 201115 yr oj, hoppas nån här kan länka till tidigare trådar inom ämnet, brukar dyka upp nån sådan tråd varje sommar.
Publicerat Juni 18, 201115 yr Det finns mängder med trådar. Vilken metod som funkar bäst brukar bero lite på bockarnas vanor. Området låter lite som mitt område och där går rådjuren gärna där det är tätt och sena kvällar eller sena morgonar går dom ut lite på hyggen, jag har då funnit vakjakt vid hyggena sen kväll eller sen morgon effektivast eftersom smygjakten måste ske genom väldigt tät skog. Lite mer exakt vart jagar du?
Publicerat Juni 18, 201115 yr Författare Det finns mängder med trådar. Vilken metod som funkar bäst brukar bero lite på bockarnas vanor. Området låter lite som mitt område och där går rådjuren gärna där det är tätt och sena kvällar eller sena morgonar går dom ut lite på hyggen, jag har då funnit vakjakt vid hyggena sen kväll eller sen morgon effektivast eftersom smygjakten måste ske genom väldigt tät skog. Lite mer exakt vart jagar du? I västra Dalarna.