Publicerat Mars 21, 200620 yr Hur många inngångar bör ett konstgryt för räv+grävling ha??? räcker det med en inngång ????mvh nisse
Publicerat Mars 21, 200620 yr Två vad jag förstått och rejält långa ska vara det bästa och i typ en hästsko med en kittel längst in i U:et.... Hö och åtla in med lite korn så kommer råttorna och sen räven... Kanske......
Publicerat Mars 22, 200620 yr Kan nog bara instämma med Party...men..jag var faktiskt hos en bekant och jagade för några år sedan och då drev min stövare under en räv som kröp i ett gammalt konstgryt...som bara bestod av ett 7-8 meter långt rör med en liten vinkel i varje ände...så det kan nog oxå funka med enklare modeller...
Publicerat Mars 26, 200620 yr ett konstgryt kan ha hur många gångar som helst men det får inte var drag i rören jag har jagat i konstgryt med en till tre ingångar
Publicerat Mars 28, 200620 yr hej va tror ni om att bygga ett konst gryt för MÅRDEN ??? kommer mården villa sova/vila/bo/ ta daglega i konst grytet eller tror ni att dom hellre vill ta daglega i ett riktigt gryt?????mvh nisse
Publicerat Mars 28, 200620 yr det har hänt mig att det har varit mård i konstgryt men det är kanske 1 gång på 100 så det kan hända men bygga ett för bara mård tror jag inte
Publicerat April 4, 200620 yr Gå mycket i skogen och kolla tex större jordbundna flyttblock,slänter.Hör med äldre jägare dom bruka veta om lite gryt.
Publicerat April 4, 200620 yr när grävlingen tittar ut och det är snö så brukar jag bara följa deras spår så brukar man komma till ett gryt och har man tur så är det spår ifrån det till näst så har man tur kan man hitta ganska många på deta visset jag hittatde tre små nya som jag aldrig hade hittat annars men följ inte några rävspår för då kan det bli långt att gå