Publicerat Juni 20, 201114 yr Måste säga det va ett tag jag har spenderat kvällen ute vid åteln men ikväll blev det av då jag var sugen på att testa hur min nya x56 Trijicon klarar skymningen. Jag hade vinden i ansiktet och det var några få moln på himlen. Det blåste rätt mycket men det lugnade ner sig framåt skymning. Fick besök av en fjolårs tjur som jag lockade lite på för skojs skull men den kom ej närmre än 50m. Kvällen fortsatte men förutom en hel del morkullor såg jag inget mer, tills jag reste mig upp och skulle gå. Mörkret hade börjat falla men än kunde man lätt se över hela hygget. Jag la märke till en rörelse i ögonvrån och fick till min förvåning se en gammal bekant. På ca 70m hade en grann liten bock ställt sig och börjat beta på några buskar. Vid en närmare titt såg jag sedan att det är samma bock som jag hade osäkrat på förra året. Då bara så man kunde ana en sjätte tagg men fin i kroppen ändå. Han kom gående på samma ställe nu som då fast denna gång med tydliga sex taggar och nästan dubbel öronlängd på hornen, dock inte alls grova. Efter att ha gått sin lilla runda, markerat några buskar och försvunnit bland granarna, började jag traska på hemåt och funderade på om han skall få gå kvar ännu ett år till. Det var i af en fin kväll och jag hoppas på att få se bocken igen. Skulle vara roligt att se hur stor den är nästa år. För övrigt är jag riktigt nöjd med den nya tuben och belysningen fungerar förvånansvärt bra och bländar inte alls! Skärpan är bra och det går lätt att justerar utefter avstånd. Ledsen att jag inte kommer med några bilder men min kamera går inte att hitta. Ni får helt enkelt använda använd fantasin!