Publicerat Juni 21, 201115 yr Är väldigt intresserad av själva jakten men ganska likgiltig för själva pangen och har därför dålig koll... Ni får stå ut med "korkade" frågor! Det finns tillfällen då jag tycker att en kombibock skulle vara bra att ha och vid några få tillfällen om året vill jag ha en hagelbock å den MÅSTE ha enkeltrycke. Undrar då, finns det några kombibockar med pipväljare som man dessutom kan ha ett extra pipset hagel/hagel till? Vet inte om det är tekniskt möjligt ens, då man kanske får för klen rekyl från kulpipan för att ladda om men som sagt, jag har noll koll i ämnet. Tänkte ändå att man kan ju flyga till månen så det borde gå att fixa till... Har väl kollat lite halvhjärtat bland begbössorna men tycker att varenda en har dubbla avtryckare. Tar gärna emot tips på tillverkare/modeller som uppfyller den kravspecen
Publicerat Juni 21, 201115 yr Är väldigt intresserad av själva jakten men ganska likgiltig för själva pangen och har därför dålig koll... Ni får stå ut med "korkade" frågor! Det finns tillfällen då jag tycker att en kombibock skulle vara bra att ha och vid några få tillfällen om året vill jag ha en hagelbock å den MÅSTE ha enkeltrycke. Undrar då, finns det några kombibockar med pipväljare som man dessutom kan ha ett extra pipset hagel/hagel till? Vet inte om det är tekniskt möjligt ens, då man kanske får för klen rekyl från kulpipan för att ladda om men som sagt, jag har noll koll i ämnet. Tänkte ändå att man kan ju flyga till månen så det borde gå att fixa till... Har väl kollat lite halvhjärtat bland begbössorna men tycker att varenda en har dubbla avtryckare. Tar gärna emot tips på tillverkare/modeller som uppfyller den kravspecen Jag har en dubbelstudsare Berretta Silver Sable med ett extra hagelpipset till. Det finns även kombipipor att köpa till om man vill. Så nog går det alltid. Men kanske inte billigaste lösningen. Om du nu inte är intresserad även av en dubbelstudsare...
Publicerat Juni 21, 201115 yr Valmet/Tikka/Finn Kärt barn har många namn, samma bössa.. Finn Classik har enkeltryck, föregångaren tikka har också det.