Publicerat Juni 21, 201114 yr Har nu efter mycket om och men beställt en 45-70 marlin bygelrepeter. nu behöver jag hjälp med förslag på några kulor. har aldrig laddat till så stora kalibrar. kommer bara jaga älg och björn. Så alla kulor och laddningar är välkomna. Både lätta och tunga kulor och hur dem fungerat. MVH
Publicerat Juni 21, 201114 yr Gratulerar till en mycket rolig bössa. Vilken modell har du? Själv så har jag 1895GG 45-70. Har tyvärr inte skjutit något vilt med min ännu men varit på skjutbanan och pangat mycket. Jag laddar med Hornady Interlock 350 grains FN. Till den har jag 48 grain Norma 200 som ger bästa träffbild i min bössa. Mvh Einar
Publicerat Juni 22, 201114 yr Författare okej, har en likadan. jo har alltid gillat hornady. ska bli roligt att få hem den så man få panga lite. men tyvär tar licens ansökan här alldels för lång tid.
Publicerat Juni 22, 201114 yr Jag laddar med speer 400grain fn,krut vv 133 50grain,patron längd 64,5mm.Det ger en hastighet av ungefär 555m/s i min GG.