Publicerat Juni 24, 201114 yr Hallå! N.T.A.H är tidigare norrlänning som numera finns nere i Sörmland. Har äntligen fått fingrarna ur och tagit jägarexamen efter några års velande fram och tillbaka. Har tidigare vart med på en del älgjakt. Framöver så hoppas jag att kanske kunna få tillgång till nån mark eller bli med i nåt jaktlag här nere i Sörmland. Har vart och smygläst här rätt mycket tidigare men tyckte att det var på tiden att bli medlem "på riktigt" då jag säkerligen kommer ha en hel del frågor framöver. Vapenskåp är redan inhandlat och bössa och kikare är beställda så nu går man bara och längtar att få komma ut på skjutbanan och skogen. Bara att fråga på om någon undrar nåt mera. Lev väl.
Publicerat Juni 24, 201114 yr Välkommen Klart du ska ha examen och börja jaga! Inget att vela om, helt rätt val
Publicerat Juni 24, 201114 yr NORRLÄNNING SOM FLYTTAT SÖDERUT!!!!!!!!!!!!!!! men hur kan du!! :o välkommen
Publicerat Juni 24, 201114 yr Välkommen o grattis till examen NORRLÄNNING SOM FLYTTAT SÖDERUT!!!!!!!!!!!!!!! men hur kan du!! :o välkommen som skåning kan jag säga att han bara har flyttat runt i norrland MVH Eas
Publicerat Juni 24, 201114 yr NORRLÄNNING SOM FLYTTAT SÖDERUT!!!!!!!!!!!!!!! :o Det är då inget friskhetstecken iaf! Jag är en sörlänning som har emigrerat 130 mil norr ut.
Publicerat Juni 24, 201114 yr Det är då inget friskhetstecken iaf! Jag är en sörlänning som har emigrerat 130 mil norr ut. vaaaa neeej är du en såndär som pratar sörlänska så man måste säga VADSADU stup i kvarten
Publicerat Juni 24, 201114 yr vaaaa neeej är du en såndär som pratar sörlänska så man måste säga VADSADU stup i kvarten Jag har en salig blandning av olika dialekter i mig. Ingen renodlad sörländska ingen renodlad norrländska heller. Åh nej, det behöver du inte!
Publicerat Juni 25, 201114 yr Författare NORRLÄNNING SOM FLYTTAT SÖDERUT!!!!!!!!!!!!!!! men hur kan du!! :o välkommen Det var kärleken som lurade ner mig hit! Tack
Publicerat Juni 25, 201114 yr Författare vaaaa neeej är du en såndär som pratar sörlänska så man måste säga VADSADU stup i kvarten Nädå! Norrländskan finns kvar, åtminstonde enligt folket här nere
Publicerat Juni 28, 201114 yr Välkommen hit & även till Sörmland, där vi har mer djur att jaga än där uppe ( visserligen bra mycket dyrare...) J.
Publicerat Juni 29, 201114 yr Välkommen! Jag gjorde tvärtom, lurade upp kärleken från Sörmland till Jämtland.