Publicerat Juni 25, 201114 yr Jag undrar om lagen för åtelkameror är ändrad, alltså är det okej att ha en åtelkamera på sin egen mark utan tillstånd ?? Tacksam för svar Fidde
Publicerat Juni 25, 201114 yr Nej tror de ffa befinner sig i en gråzon. Just därför så har en hel del som rapporterats för detta sedemera friats i tingsrätten och som en följd av det har åklagarnas iver att driva ärendena sjunkigt. Mvh!
Publicerat Juni 25, 201114 yr Håller med Hippen men det kan ändå vara en idé att fråga på förbundts area om du vill ha närmare besked. Så vitt jag vet har det funnits både faällande och friande domar. Den fällande domen jag vill minnas mig ha läst om berodde på att det var en viss sannolikhet att allmänheten kunde fastna på bild. Tydligen något motionsspår i närheten eller om det var någon orienteringskontroll. Om jag inte minns helt fel var det en kvinna som kissat i skogen i närheten som var orolig för att hon hamnat på bild... Alltså, på en plats där allmänheten kan tänkas uppehålla sig är det inte lämpligt med kameraövervakning utan tillstång.
Publicerat Juni 25, 201114 yr Författare Okej tackar för svaren. Jag får nog göra så att jag kollar upp detta mer noga Mvh Fidde