Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken natt ! 2 svin på 2timmar

Featured Replies

Publicerat

Var nere på landet och tog mig till husvagnen för att vaka lite vildsvin.Kommer på plats strax efter 21. Helt dött fram till 01.40 då 2st mindre grisar kliver in med dunder och brak. En gris ställer upp sig med sidan mot pipan mitt framför åtelbelysningen. Penseln syns tydligt och skottet går . Grisen springer 20 meter in och lägger sig. :P Tar ner grisen och flår den direkt då jag måste hem tidigt.Allt går fort så jag tar ut hundarna på en kort rastning ner mot sjön,kommer bara 100 meter då jag ser något mörkt som rör sig på åkern. Det är stora grisar :D ! Springer in med hundarna och hämtar blasern och 2st skott.Grisarna går 400 meter från huset men vind och kringboende gör att jag smyger ut på åkern.kommer in på 60 meter då en gris rusar rakt mot mig .Den ändrar riktning och springer med ett skrik upp i skogen medans de övriga grisarna äter i lugn och ro.Efter liten hjärtattack börjar pulsen gå ner något. Smyger mot en gris som gör en liknande attack men ändrar riktning bara några meter fram.Då går skottet och den dör direkt ! Vilken natt ! Runt mig springer grisar i alla storlekar från pyjamaser till pansarvagnar.De randiga höll man på att kliva på då de bara körde strutstekniken. TAck o lov inga spenar dragna :D

Publicerat

Var nere på landet och tog mig till husvagnen för att vaka lite vildsvin.Kommer på plats strax efter 21. Helt dött fram till 01.40 då 2st mindre grisar kliver in med dunder och brak. En gris ställer upp sig med sidan mot pipan mitt framför åtelbelysningen. Penseln syns tydligt och skottet går . Grisen springer 20 meter in och lägger sig. :P Tar ner grisen och flår den direkt då jag måste hem tidigt.Allt går fort så jag tar ut hundarna på en kort rastning ner mot sjön,kommer bara 100 meter då jag ser något mörkt som rör sig på åkern. Det är stora grisar :D ! Springer in med hundarna och hämtar blasern och 2st skott.Grisarna går 400 meter från huset men vind och kringboende gör att jag smyger ut på åkern.kommer in på 60 meter då en gris rusar rakt mot mig .Den ändrar riktning och springer med ett skrik upp i skogen medans de övriga grisarna äter i lugn och ro.Efter liten hjärtattack börjar pulsen gå ner något. Smyger mot en gris som gör en liknande attack men ändrar riktning bara några meter fram.Då går skottet och den dör direkt ! Vilken natt ! Runt mig springer grisar i alla storlekar från pyjamaser till pansarvagnar.De randiga höll man på att kliva på då de bara körde strutstekniken. TAck o lov inga spenar dragna :D

Klockrent grattis te invigd bössa o jakt :D

Mvh.

Publicerat

Spännande och kul med att få inviga bössanpå detta vis.

Kan bli jobbigt i framtiden för bössan för att överträffa detta. :D

Lasse

Publicerat

häftigt, grattis ;)

Publicerat

Grattis till spännande jakt ^_^

Eas

Publicerat

Grattis!

Låter som om det är befogat med att skatta stammen när du snubblar över dem i åkern!

Publicerat

Grattis

Publicerat

Grattis! Snacka om invigning! Var jagar du som har så gott om gris?

Publicerat
  • Författare

Södermanland i närheten av hjälmaren. Har lagt ner mycket tid på åtling o försökt vara noga vilka djur som skjuts! 5 åtlar inom ett litet område vilket gjort att de blivit mer lokala. Men lagt ner massor av tid o pengar men aldrig varit i närheten av denna händelse!!!!

Publicerat

Imponerande! Grattis!

Publicerat

Grattis, 1 gris/timme är ganska häftigt!

Publicerat

Inte nog med att du redan kört ner den där upplevelsen i halsen på mig. Du var tvungen att skryta här också!! :angry:

Nåja även om jag är avis som F*N för att jag inte var med den här gången. Så får jag väl stämma in i gratulationerna!! :blush:

Publicerat
  • Författare

Ska fixa pappälgstavlor till kultingarna så du vet hur du ska skjuta Lasse N! Men du är välkommen till nästa skyddsjakt!

Publicerat

Jag skjuter bara kapitala djur, småkrafset lämnar jag åt dig! :P

Men jag tackar för inbjudan! :wub:

Publicerat

Jisses, det var en spännande läsning oxå. :) Stort grattis. :D
Publicerat

Grattis fan vad roligt

Publicerat

Grattis grisjägaren!biggrin.gif

Publicerat

Vilken upplevelse. Grattis till den.

Publicerat

Bra jobbat Grattis