Publicerat Juni 26, 201115 yr Var nere på landet och tog mig till husvagnen för att vaka lite vildsvin.Kommer på plats strax efter 21. Helt dött fram till 01.40 då 2st mindre grisar kliver in med dunder och brak. En gris ställer upp sig med sidan mot pipan mitt framför åtelbelysningen. Penseln syns tydligt och skottet går . Grisen springer 20 meter in och lägger sig. Tar ner grisen och flår den direkt då jag måste hem tidigt.Allt går fort så jag tar ut hundarna på en kort rastning ner mot sjön,kommer bara 100 meter då jag ser något mörkt som rör sig på åkern. Det är stora grisar ! Springer in med hundarna och hämtar blasern och 2st skott.Grisarna går 400 meter från huset men vind och kringboende gör att jag smyger ut på åkern.kommer in på 60 meter då en gris rusar rakt mot mig .Den ändrar riktning och springer med ett skrik upp i skogen medans de övriga grisarna äter i lugn och ro.Efter liten hjärtattack börjar pulsen gå ner något. Smyger mot en gris som gör en liknande attack men ändrar riktning bara några meter fram.Då går skottet och den dör direkt ! Vilken natt ! Runt mig springer grisar i alla storlekar från pyjamaser till pansarvagnar.De randiga höll man på att kliva på då de bara körde strutstekniken. TAck o lov inga spenar dragna
Publicerat Juni 26, 201115 yr Var nere på landet och tog mig till husvagnen för att vaka lite vildsvin.Kommer på plats strax efter 21. Helt dött fram till 01.40 då 2st mindre grisar kliver in med dunder och brak. En gris ställer upp sig med sidan mot pipan mitt framför åtelbelysningen. Penseln syns tydligt och skottet går . Grisen springer 20 meter in och lägger sig. Tar ner grisen och flår den direkt då jag måste hem tidigt.Allt går fort så jag tar ut hundarna på en kort rastning ner mot sjön,kommer bara 100 meter då jag ser något mörkt som rör sig på åkern. Det är stora grisar ! Springer in med hundarna och hämtar blasern och 2st skott.Grisarna går 400 meter från huset men vind och kringboende gör att jag smyger ut på åkern.kommer in på 60 meter då en gris rusar rakt mot mig .Den ändrar riktning och springer med ett skrik upp i skogen medans de övriga grisarna äter i lugn och ro.Efter liten hjärtattack börjar pulsen gå ner något. Smyger mot en gris som gör en liknande attack men ändrar riktning bara några meter fram.Då går skottet och den dör direkt ! Vilken natt ! Runt mig springer grisar i alla storlekar från pyjamaser till pansarvagnar.De randiga höll man på att kliva på då de bara körde strutstekniken. TAck o lov inga spenar dragna Klockrent grattis te invigd bössa o jakt Mvh.
Publicerat Juni 26, 201115 yr Spännande och kul med att få inviga bössanpå detta vis. Kan bli jobbigt i framtiden för bössan för att överträffa detta. Lasse
Publicerat Juni 26, 201115 yr Grattis! Låter som om det är befogat med att skatta stammen när du snubblar över dem i åkern!
Publicerat Juni 26, 201115 yr Författare Södermanland i närheten av hjälmaren. Har lagt ner mycket tid på åtling o försökt vara noga vilka djur som skjuts! 5 åtlar inom ett litet område vilket gjort att de blivit mer lokala. Men lagt ner massor av tid o pengar men aldrig varit i närheten av denna händelse!!!!
Publicerat Juni 27, 201115 yr Inte nog med att du redan kört ner den där upplevelsen i halsen på mig. Du var tvungen att skryta här också!! Nåja även om jag är avis som F*N för att jag inte var med den här gången. Så får jag väl stämma in i gratulationerna!!
Publicerat Juni 27, 201115 yr Författare Ska fixa pappälgstavlor till kultingarna så du vet hur du ska skjuta Lasse N! Men du är välkommen till nästa skyddsjakt!
Publicerat Juni 27, 201115 yr Jag skjuter bara kapitala djur, småkrafset lämnar jag åt dig! Men jag tackar för inbjudan!
Publicerat Juni 27, 201115 yr Var nere på landet och tog mig till husvagnen för att vaka lite vildsvin.Kommer på plats strax efter 21. Helt dött fram till 01.40 då 2st mindre grisar kliver in med dunder och brak. En gris ställer upp sig med sidan mot pipan mitt framför åtelbelysningen. Penseln syns tydligt och skottet går . Grisen springer 20 meter in och lägger sig. Tar ner grisen och flår den direkt då jag måste hem tidigt.Allt går fort så jag tar ut hundarna på en kort rastning ner mot sjön,kommer bara 100 meter då jag ser något mörkt som rör sig på åkern. Det är stora grisar ! Springer in med hundarna och hämtar blasern och 2st skott.Grisarna går 400 meter från huset men vind och kringboende gör att jag smyger ut på åkern.kommer in på 60 meter då en gris rusar rakt mot mig .Den ändrar riktning och springer med ett skrik upp i skogen medans de övriga grisarna äter i lugn och ro.Efter liten hjärtattack börjar pulsen gå ner något. Smyger mot en gris som gör en liknande attack men ändrar riktning bara några meter fram.Då går skottet och den dör direkt ! Vilken natt ! Runt mig springer grisar i alla storlekar från pyjamaser till pansarvagnar.De randiga höll man på att kliva på då de bara körde strutstekniken. TAck o lov inga spenar dragna Jisses, det var en spännande läsning oxå. Stort grattis.