Publicerat Juni 28, 201115 yr Hej inbitna jägare, Har nu snubblat över en Remington 700 från 2003-2004 med rostfri pipa och plastkolv i kaliber 308, det finns stödben monterat i framstocken. Bössan är i väldigt bra skick och då jag känner säljaren vill jag ge honom ett rättvis pris när jag köper den. Vad kan en sådan bössa vara värd? Är det en bra första bössa för nybliven jägare?
Publicerat Juni 29, 201115 yr Japp det är ett bra vapen. Kolla upp vad modellen heter och vad den kostar ny, det gör en värdering lättare.
Publicerat Juni 30, 201115 yr Författare Japp det är ett bra vapen. Kolla upp vad modellen heter och vad den kostar ny, det gör en värdering lättare. det är en SPS stainless med 26" pipa. Tror nypriset låg på 15000 med stödben. men den låga dollarkursen har numer dragit ner priserna till ca 10 000 om man klickar sig till torsbo hittar dock inte stainless modelen.
Publicerat Juni 30, 201115 yr det är en SPS stainless med 26" pipa. Tror nypriset låg på 15000 med stödben. men den låga dollarkursen har numer dragit ner priserna till ca 10 000 om man klickar sig till torsbo hittar dock inte stainless modelen. Nypris på 15k låter mycket. Skulle det vara sån stor prisskillnad mellan 24" och 26"? En 700 SPS (har för mig att det är samma pris på stainless och den vanliga) med 24" pipa kostar på Torsbo 7900:- ny. Kom ihåg att "din" 700 har några år på nacken och då inte har det nyare trycket som kom för några år sedan (06/07?). /Per
Publicerat Juni 30, 201115 yr Författare precis, dock är det fast mag på de för 7900 denna kostar 8900. lokala vapenhandlaren hos han tyckte bössan var värd 7k. och han släpper den för 6,5 k medföljer gör nu även klackar och något lågvalites sikte sikte även en ikeakasse med kulor =D.
Publicerat Juni 30, 201115 yr Jag har haft en sps men ej dock stainless och fick 5500:- för den förra året så den är säkert värd 6500:- då det medföljer skott och sikte även om det är ett lågpris... Men hade föredragit modellen med fast magasin tycker remingtons magasin är lite skramligt och kan ha matningsproblem på spserna Men allt går ju fixa
Publicerat Juni 30, 201115 yr precis, dock är det fast mag på de för 7900 denna kostar 8900. En rostfri SPS DM? Har jag faktiskt aldrig sett. När jag köpte min SPS hade jag först bestämt mig för en rosfri men då fanns de inte med löst mag (DM) så det blev den svarte istället. Hur som är det ju trevliga bössor!
Publicerat Juli 2, 201115 yr Författare En rostfri SPS DM? Har jag faktiskt aldrig sett. När jag köpte min SPS hade jag först bestämt mig för en rosfri men då fanns de inte med löst mag (DM) så det blev den svarte istället. Hur som är det ju trevliga bössor! varianten med fjäderöppning så att säga
Publicerat Juli 28, 201115 yr Författare Det visade sig vara en plastbäddad Sendero SF, skönt när folk vet vad det är dom säljer. Har vapnet på lån, vad anser ni värdet ligga på? tycker 6500 är lågt och erbjöd honom minnst 7000 vilket han ansåg vara Mer än ok Bild enligt nedan: Nu ska man bara våga skruva fast kikaren på plats då man som ny inte riktigt vågar dra åt...
Publicerat Juli 29, 201115 yr Det där är en ok pang, priset på 6 500 hade jag anset varit helt ok, nåväl, montaget av tuben- Nu kan det vara vinkeln på bilden som luras men för de flesta optiska system för eldhandvapen, läs pangar, så är ett riktmärke att den bakre delen på siktet skall vara i linje med slutstyckshandtaget på slutstycket när det är i sitt bakersta läge, såsom det ser ut nu har du tuben runt 3-4 cm för långt fram, det kommer iofs kanske att gå att skjuta med men du kommer att åka på mycket stryk av stocken, ha en super ansträngd skjutställning, vara tvungen att bryta din ställning mellan varje skott för att undgå slutstycket, så i korthet, överväg att slutföra monteringen tillsammans med någon som är van eller i varje fall fundera på vad jag skriver. Att dra åt ringar och baser är så klart viktigt, än mer viktigt är att inte dra för hårt, då kan man dra sönder grejerna, känsla för materialet är viktigt. Lycka till nu och grattis till en fin pang. /Christian
Publicerat Juli 29, 201115 yr Författare Det där är en ok pang, priset på 6 500 hade jag anset varit helt ok, nåväl, montaget av tuben- Nu kan det vara vinkeln på bilden som luras men för de flesta optiska system för eldhandvapen, läs pangar, så är ett riktmärke att den bakre delen på siktet skall vara i linje med slutstyckshandtaget på slutstycket när det är i sitt bakersta läge, såsom det ser ut nu har du tuben runt 3-4 cm för långt fram, det kommer iofs kanske att gå att skjuta med men du kommer att åka på mycket stryk av stocken, ha en super ansträngd skjutställning, vara tvungen att bryta din ställning mellan varje skott för att undgå slutstycket, så i korthet, överväg att slutföra monteringen tillsammans med någon som är van eller i varje fall fundera på vad jag skriver. Att dra åt ringar och baser är så klart viktigt, än mer viktigt är att inte dra för hårt, då kan man dra sönder grejerna, känsla för materialet är viktigt. Lycka till nu och grattis till en fin pang. /Christian Tackar för tipset, gick till Jaktia och där hjälpte dom mig med att dra åt skruvarna och som du redan påpekade ovan så flyttade han även siktet några centimeter bakåt.
Publicerat Augusti 8, 201114 yr Min mamma köpte en Remington 700 för ca 7000 :- men då fick hon med lite övningsskott samt kikarsikte, och den bössan var som ny.