Publicerat Juni 28, 201115 yr Här är en ganska stor fulltang med damaskus blad och Kingwood/buffelhorns skaft och mässings rör modell mindre. bladet vet jag inte vem som gjort eller vilket stål, köpte det på tradera. En bild på grov formningen efter limningen. Sen har vi lite bilder på färdiga kniven, skaftet är behandlat med bivax som jag har fått att tränga in i kingwooden under värme. Enjoy! Slidan är i shaftleather, och sen behandlat med lädervax. Här håller sambon i kniven.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Riktigt snygg! Grymt snyggt med buffel horn till damaskus blad! jag gillar oftast syntet, laminat rostfritt etc när det gäller knivar & bössor men här omvänder du mig, nästan.. det enda är nog att jag personligen skulle vilja ha en mörkare slida, men det är jag det.. J.
Publicerat Juni 28, 201115 yr Författare tänkte göra den svart, men tror det hade blivigt för svart, så ja ska nog skaffa lite olika narvsvärtor, får se om jag gör en ny till kniven. Jag älskar buffelhorn! och lukten älskar ja med
Publicerat Juni 29, 201115 yr Riktigt fint jobb. Tycker också om den fina insvängningen innan huvudet på skaft formen. Ger en fin greppyta i handen. Kanon :-) mvh Kimmo
Publicerat Juli 9, 201115 yr Snygg kniv! Det blev riktigt stor när din sambo höll i den!! Det var först då man ser HUR stor den är.