Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka m65 eller Carl gustaf 2000

Featured Replies

Publicerat

Tittar på dessa bössor och är lite i valet o kvalet! Skriv gärna för och nackdelar? Ska vara reservbössa och pappälgs dödare! Valet av kaliber 6,5x55 pga billig ammo....

Publicerat

Jag har en CG 2000, vad jag förstår skall man se upp med mk 1-orna men den jag har, mk 2, har ett bra rykte. Min är helstockad, skjuter tätt med en sisådär 4-5 skott sedan sprider den (vilket givetvis beror på att den är just helstockad). Bra slutstycksgång, bra trycke och juste bakkappa. 3-skotts mag i original är för lite för älgbanan, men det finns ju 5-skotts att köpa till.

Det var lite kort om min CG 2000 mk 2. Som jag är nöjd med. Hur den är i relation till en tikka m65 vet jag inte.

Publicerat

M/65 :an har bättre trycke enligt mig. Ska du ha den på älgbanan ska du ju köpa en bössa med tyngre pipa.

Det finns ju sporter version av 2000, men dom är ju inte direkt vanliga.

Min Continental vore ju som klippt å skuren för dig!!!!

Publicerat

jag har 2st m65or och gör det du tänker dig med båda av dem, båda i 6,5x55 :blush: . att jag har två, en standard och en continental talar förmodligen för sig själv. en m65 som är normalt skött är enl mig en dröm. den funkar alltid och känns outslitlig. lätt att rengöra och lätt att skruva med.

fint trycke och inger stabilt intryck.

Publicerat

Kan bara hålla med, Tikka M65 Continental är fanimig inte dålig nånstans -_-

Dessutom är det bara idioter som säljer dom... jag har sålt en :ph34r:

Publicerat

Köp Upptag71´s continental. Är nybliven ägare av en lika dan och är toknöjd! Sjukt bra trycke :wub:

Publicerat

Har bara gott att säga om Tikka65. Underbart ställbart trycke, gedigen, löstagbart magasin i stål.

Underbar bössa som skjuter som en dröm.

Publicerat

det kan int egå fel med en tikka, dock hade jag i många år en cg 2000 sporter som var helt underbar och användes flitigt men stigningen är tyvärr lite för flack så det klarar inte tex norma dl.

hade en underbara stormoen kolv på min som jag saknar än i dag.

Publicerat

6,5 ???? Duger inte den bara till orrar ??? :D:D:D:D

Publicerat

6,5 ???? Duger inte den bara till orrar ??? :D:D:D:D

är du galen, orrar är alldeles för hårdskjutna för 6,5x55.

Publicerat

finfin skatpangarkaliber :D

P1010003.JPG

Publicerat

Jag har en M65 som jag ärvt av min far. Den kommer jag aldrig att göra mig av med. Jag är i alla fall väldigt nöjd med den! Det ända som strulat är magasinet som matade dåligt, men som sagt så är det i plåt så det är bara att ta fram en polygrip eller en tång och bända lite. Funkat felfritt nu sedan tio år.

Anders

Publicerat

Jepp jag är en MAD DOG :D

Publicerat

Jepp jag är en MAD DOG :D

ha ha ha.

Publicerat

Tikka alla gånger o gärna continentalen..

Rock on!

Publicerat
  • Författare

Blev en carl gustaf 2000 6,5x55 då stocken var perfekt och en ok belyst kikarsikte följde med. Även en beretta ingick i affären.....

Publicerat

Blev en carl gustaf 2000 6,5x55 då stocken var perfekt och en ok belyst kikarsikte följde med. Även en beretta ingick i affären.....

Är det en sporter?? Kan bli lite väl vinlig på pappälgen annars, men det är ju naturligtvis en smaksak.

Publicerat
  • Författare

Är det en sporter?? Kan bli lite väl vinlig på pappälgen annars, men det är ju naturligtvis en smaksak.

Tyvärr ändrade sig säljaren och jag står nu utan 6,5x55 och hagelautomat :angry: men tittar vidare.Kanske blir en titt till kumla :rolleyes:Ska ner till Södermanland på fredag så när ärtorna är fixade så kanske man hinner spanna lite.....

Publicerat

Bra det, köp Pippi Långstrumps Continental nu.

Om nästan alla säger; KÖP TIKKA, gärna Continental... Varför inte lyssna på det :unsure:

Annars verkar det ju rätt onödigt att fråga om man ändå bestämt vilken man ska ha.