Publicerat Juni 30, 201114 yr Hej. Bestämde mig att jag visar den här med som ska färdig ställas så fort jag får tiden.Har också legat en liten stund men nu jäklar ska det snart sättas ut mycket tid till verkstan o ta ikapp en del knivar. Den är bara grovt formad än så länge. Bladet är 17 cm långt o skaftet av lignum vitae. Dubbel guarden ska också få en lite annan form än vad den har nu precis som huvudet också ska formas till en annan form. Men ni kan se lite vad det är jag tänker på. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juni 30, 201114 yr Den där du Kimmo . Det kommer att bli en riktig fining. En så kallad finur knivur. Seved
Publicerat Juli 1, 201114 yr Ännu en grym kniv ifrån dig! På kort tid så är det ett par avfågningsknivar som är på gång här på forumet, kul med tanke på att många av dom som finns att köpa färdiga är riktigt fula..... Nu ska jag bara hem så att jag kan börja på Seveds blad . J.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Snyggt arbete kompis! Visst har du semester nu så att du kan färdigställa min också??? Vågar jag skicka något till dig nu med tanke på värmen el. ska du ha du ha det innestående till våren 2012??? Ska du hem till Finland något i sommar? God vän är alltid välkommen!
Publicerat Juli 3, 201114 yr Har varit lite frånvarande från hantverksarean ett tag eftersom jag har haft på tok för mycket att göra men det är inlägg som denna som får en att komma tebax med ny inspiration och "nu jävlar skall jag oxå ut i verkstan och dona!" Riktigt, riktigt, riktigt snygg!
Publicerat Juli 3, 201114 yr Ryser i kroppen Kan det tänkas var lite smålänskt material i skaftet. Lasse
Publicerat Juli 5, 201114 yr Jisses Kimmo, där blev jag grön av avund! Strålande arbete! Mvh / Karl-Erik
Publicerat Juli 5, 201114 yr Gah!! va snygg !! en dag skall jag minsann åxå.... mm en dag för jäkla bra Kimmo :wub: /Eas
Publicerat Juli 5, 201114 yr Författare Oj! Så jäkla häftig. Tackar Eas o puukare. Eas, du kan om du vill är jag säker på
Publicerat Juli 9, 201114 yr Jag är lite motvalls... inte bland mina favoriter... Varför? Mja, jag har kommit på att jag gillar blanka blad och sen påminner träet i skaftet om dörrhandtagsträ (förlåt!)och det faller inte mig i smaken. Men UTÖVER det, så är ju arbetet lika vackert och skickligt som vanligt!