Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Intresse av småviltjakt i Luleå?

Featured Replies

Publicerat

Vi ska ev sälja ett mindre antal jaktkort på vårat område. Det gäller småvilt och vi har 597 ha sammanhängande mark. Hare, räv, gråfågel och sjöfågel finns det på marken. Rådjur finns väl det med men har aldrig sett nåt själv men andra har gjort det och spår efter fejning finns. Kostnad 600:- per år. Det kommer inte bli nån trängsel då vi kommer sälja max 4 kort och vårat älglag är bara 5 pers varav 2 äldre herrar som hellre gör nåt annat :lol:

Publicerat

Vi ska ev sälja ett mindre antal jaktkort på vårat område. Det gäller småvilt och vi har 597 ha sammanhängande mark. Hare, räv, gråfågel och sjöfågel finns det på marken. Rådjur finns väl det med men har aldrig sett nåt själv men andra har gjort det och spår efter fejning finns. Kostnad 600:- per år. Det kommer inte bli nån trängsel då vi kommer sälja max 4 kort och vårat älglag är bara 5 pers varav 2 äldre herrar som hellre gör nåt annat :lol:

Du har pm. :)

Publicerat

och ett till :)

Publicerat
  • Författare

Beschwarade!

Publicerat
  • Författare

Kvoten fylld just nu men anmäl gärna intresse ifall nån backar ut.

Publicerat
  • Författare

En plats ledig då en backat ur!

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

2 platser lediga.

Publicerat

PM skickat

Publicerat

Vart i Luleå ligger detta? Mvh

Publicerat
  • Författare

Mycke hare i farten där neråt nu.

Tycker man ser hare varje gång man är dit. Men räven har ju haft annat äta sista åren.

Publicerat

Finns det bäver?

Publicerat
  • Författare

Japp det finns det. Har funnits ett par år men känner bara till en hydda men dom lär nog ha spritt sig i området.

Publicerat

gott om sjöfågel?

Publicerat
  • Författare

gott om sjöfågel?

Är det gott om det nånstans? Ju sämre väder det är,högvatten, blåst så ju mer fågel är det. Lågvatten, lugnt väder kan man stanna hemma. Så mycket kan jag säga.

Publicerat

Hur är det? Gränsar ni mot Ängdalsro eller är det nån annans mark imellan? Jag brukar jaga småvilt i Ängdalsro och även nån sväng efter älg. Skulle misstänka att du kanske känner mina kusiner och kände Sixten?

Publicerat
  • Författare

Hur är det? Gränsar ni mot Ängdalsro eller är det nån annans mark imellan? Jag brukar jaga småvilt i Ängdalsro och även nån sväng efter älg. Skulle misstänka att du kanske känner mina kusiner och kände Sixten?

Kusiner, är det Tomas och Roger? Kände Sixten mycket väl, trevlig gubbe å alltid glad. Tog min jägarexamen i hans kök :D

Tror det är nåt skifte emellan men mitt går ju ut mot Ängdalsro.

Publicerat

Kusiner, är det Tomas och Roger? Kände Sixten mycket väl, trevlig gubbe å alltid glad. Tog min jägarexamen i hans kök :D

Tror det är nåt skifte emellan men mitt går ju ut mot Ängdalsro.

Japp nog e det Tomas och Roger det gäller Haft dom båda här hemma idag på barndop, Även Gun har varit med då hon är min moster. Saknar redan Sixten då han alltid var glad och trevlig, rolig osv... listan kan göras oändlig. har ni lika gott om hare som ängdalsro? o i så fall går det lösa gästkort om man löser ett småviltskort eller blir det bara jag som kan jaga?

Publicerat
  • Författare

Japp nog e det Tomas och Roger det gäller Haft dom båda här hemma idag på barndop, Även Gun har varit med då hon är min moster. Saknar redan Sixten då han alltid var glad och trevlig, rolig osv... listan kan göras oändlig. har ni lika gott om hare som ängdalsro? o i så fall går det lösa gästkort om man löser ett småviltskort eller blir det bara jag som kan jaga?

Ser hare allt oftare men vet inte hur det är där ute men det är ju inte långt emellan så ;) Gästkort har vi inte pratat om men vill du ha med nån på nån jakt så löser det sig säkert. I Kallax där jag jagar med har vi 3 gästkort/år så utan mandat kan jag nog lova dig det i alla fall. Hur är det med dom nu sen Sixten gick bort? Har inte träffat dom på länge. Roger har jag som aldrig umgåtts med då han är bra mycket äldre men Tomas känner jag väl, är bara året yngre än han. Han gick el året före mig.

Publicerat

Ser hare allt oftare men vet inte hur det är där ute men det är ju inte långt emellan så ;) Gästkort har vi inte pratat om men vill du ha med nån på nån jakt så löser det sig säkert. I Kallax där jag jagar med har vi 3 gästkort/år så utan mandat kan jag nog lova dig det i alla fall. Hur är det med dom nu sen Sixten gick bort? Har inte träffat dom på länge. Roger har jag som aldrig umgåtts med då han är bra mycket äldre men Tomas känner jag väl, är bara året yngre än han. Han gick el året före mig.

Livet måste ju gå vidare ändå även om det är tråkigt, Sixten fick ju ändå åldern med sig. Det är bra med bägge två annars, jag och Tomas sticker uppåt Moskosel och flugfiskar idag Roger kan inte då semestern är slut för han, Jag umgås en hel del med bägge två och jag o Tomas både fiskar och Jagar tilsammans. Hur är det med fågel hos er? Jag har ju Nobsen ståendes hos föräldrarna och kan behöva lite mer marker för han. Är det en eller två platser kvar? Är det två så vore det bussit om du höll dom tills imorgon då jag ska höra med Tomas han var nog intresserad oxå.

Publicerat
  • Författare

Jagar inte fågel men orren börjar det va bättre med. Man ser då fågel i alla fall men om det är mycket törs jag inte lova. Allt e relativt. Det är 2 kort kvar så det är bara hojta till.

• 1 month later...
Publicerat

Du har pm. :)

Hej,

Finns det möjligen något jaktkort kvar. Tillgången verkar ju ha varierat från startdatum (juli) tills, nu (sept).

Är intresserad av hare och fågeljakt utan hund.

Hälsningar/gunnar_b

Publicerat
  • Författare

Det finns kvar. Boogieman gick upp i rök. Pm:a så kan vi snacka vidare.

Publicerat

600:- för 600 ha måste vara bra marker? :ph34r:

Det finns kvar. Boogieman gick upp i rök. Pm:a så kan vi snacka vidare.