Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Detta med choker..

Featured Replies

Publicerat

Det är ju mycket prat om teauges choker här nu för tiden. Jag är själv på gång att beställa 3 stycken men jag blir ändå lite nyfiken på hur stor skillnaden är på detta märke och andra stora märken som t.ex. briley. Med andra ord, är det någon kvalitetsskillnad på dessa 2 märken. Det jag vill ha ut av en choke är ett tätare mönster och färre randhagel. Anledningen är, förutom lerduvekrossning, att med alla medel minska skadeskjutningarna till ett minimum. Detta kräver ju enligt mig kvalitetschoker. När jag provskjuter med mina orginalchoker (invector plus) så händer det ofta att det finns hål i svärmen där en ripa skulle riskera skadeskjutning om oturen skulle vara framme..

Så briley eller teauge??

Prisskillnad kan åtsidosättas. Jag kommer köpa det som verkar bäst oavsett pris.

Publicerat

Jag har både Briley och Teauge. I min bössa med nuvarande ammo (Eley) presterar Briley lite bättre träffbilder.

Jag ska nog testa en super extended från Teauge innan jag ger mig :P

Teauge ska ha en stor eloge för sin fina kundservice. Nigel är en riktig klippa, snabba leveranser och fixade ett problem som uppstod blixtsnabbt.

Publicerat

Jag har ingen erfarenhet av Briley, utan original "flush" Beretta mobil och Teague.

På 20m var spridningen med Beretta Full märkbart större än min Teague Ported Superextended Full, inga "hål" i någon dock...

Publicerat

Korta choker gör det mindre skillnad med valet av choker men när det gäller långa choker, som Invector + t ex, så gr det betydligt större skillnad.

Jag körde med Briley innan jag fick mina första pre-serie choker av Nigel och skillnaden var enorm!

Sedan är valet av ammunition också väldigt viktig.

Inga choker i världen kan fixa pattern med sunkplugg, så enkelt är det!

Eftersom du har back-bored pipor med Invector + så tycker jag att valet är enkelt - Teague! (givetvis portade!)

Publicerat

När jag skiftade från flush till extended så vart det Beretta Victory och skillnaden var enorm, fick riktigt bra träffar trots styva håll med halvchoke. Sen var man inne i det och då vart det ingen skillnad när man rattade i Teauge. Tveksam till om skillnaderna mellan Teauge, Briley och Beretta Victory är noterbara för oss normala jägare..Grejen är att på de håll där chokerna börjar fälla avgörandet så är det svårt nog ändå att träffa.

Mvh!