Publicerat Juli 2, 201115 yr Hej! Jag är ny på detta forum så ber om ursäkt om mitt inlägg är felplacerat. Jag har precis tagit jägarexamen och har därmed även fått överta en hagelbössa av min pappa (Beretta S55 för de som är intresserade) dock så är problemet att vapnet är för kort för mig. Då undrar jag om ni har några tips på hur jag så bra som möjligt skall kunna förlänga bössan (alltså förlänga kolven), helst ganska billigt då jag inte vill spendera en massa pengar på att till exempel göra en ny kolv och det inte blir bra, även på grund utav att jag inte har så mycket pengar då jag är student och har fått för mig att det är dyrt att anlita en vapensmed. Jag har kikat runt efter så kallade "mellanlägg" alltså typ hårdplast bitar som man lägger mellan själva kolven och bakkappan. Någon som har tips om vart jag kan få tag i så kallade mellanlägg online eller i butik eller om någon har något annat tips på hur jag skall göra så uppskattas det! Bor förövrigt i närheten av Hudiksvall om någon vill tipsa om vapensmed ändå och kanske vet någon i närheten. MvH Oskar
Publicerat Juli 2, 201115 yr Absolut billigast och enklast är ett kastrull underlägg i kork,bakapan som mall förskärare lite sandpapper KLART......
Publicerat Juli 2, 201115 yr En så kallad slipover bakkappa kan funka, då kan man lägga i tills längden passar, om man senare vill göra en permanent förlängning så har man måttet klart. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 2, 201115 yr Själv köpte jag en justerbar bakkappa till min halvauto. Justerbar i höjdled... Sen ramlade jag över en bit aluminium som var ca 8mm tjock. Det vara bara att rita av, putsa, montera och efterjustera! Fick den kolvlängd jag trivs med, samt att jag kunde justera ner bakkappan en bit så bössan kom högre upp vid anläggning.
Publicerat Juli 3, 201115 yr Sätt på en tjock bakkappa finns iallafall 25mm tjocka samt att du får en bössa som är behagligare att skjuta med