Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mitsubishi Pajero Pinin, eller vad ska jag ha?

Featured Replies

Publicerat

Jag är på jakt efter bil och är inne på en pajero pinin är det en bra bil?

Nämn gärna fördelar/nackdelar, problem, eller ett annat alternativ.

Ska ha den till jobbet(är snickare), till jakten, och till vardags.

Runt 50 tusen kr

Publicerat

Jag hade en 3-dörrars i några år och var mycket nöjd med den men jag visste vad jag köpte så jag hade kanske realistiska förväntningar. Det är en bra "Terrängbil", rambyggd, äkta fyrhjulsdrift med lågväxel och inte haldex. Jag körde flera gånger till fjällen från södra sverige med hundar, packning och taklast och tyckte det också gick bra. Nackdelarna är, rostkänslig, ovanlig=inga piratdelar utan allt är extradyrt orginal och den lilla versionen drar inte mindre än den större, den bara rymmer mindre.

Publicerat

Med dina behov skulle jag välja en med flak,mazda b2500 eller hilux..Har själv en hilux och är super nöjd..

Publicerat

Jag är på jakt efter bil och är inne på en pajero pinin är det en bra bil?

Nämn gärna fördelar/nackdelar, problem, eller ett annat alternativ.

Ska ha den till jobbet(är snickare), till jakten, och till vardags.

Runt 50 tusen kr

Frakta hundar?

Frakta grejer?

Köra i teräng och/eller oplogade skogsbilvägar?

Har du inte många hundar så är en pickup kannon bra. I en 1½ hyttare så åker du, en kompis och två hundar hygligt.

(Jag har klämt in fru, 2 barn och 3 hundar i min Taro. Kan inte säga att det är gott om plats eller bekvämt men kan funka till nöds kortare sträckor)

Hyfsat flak som går att lasta en heldel på. Väljer du en Hilux/taro, l200, king cab eller liknande från ca 94-97 får du bra markfrigång och en rätt smidig bil jämfört med lite modernare dubbelhyttare.

Har man haft en pickis så är det svårt att vara utan sen.... ;)

Ska du även frakta hundar, fru och barn kanske en 4 runner är ett allt. (En Hilux, fast byggd som en kombi)

Publicerat
  • Författare

Tack för alla svar

Frakta hundar?

Frakta grejer?

Köra i teräng och/eller oplogade skogsbilvägar?

Har du inte många hundar så är en pickup kannon bra. I en 1½ hyttare så åker du, en kompis och två hundar hygligt.

(Jag har klämt in fru, 2 barn och 3 hundar i min Taro. Kan inte säga att det är gott om plats eller bekvämt men kan funka till nöds kortare sträckor)

Hyfsat flak som går att lasta en heldel på. Väljer du en Hilux/taro, l200, king cab eller liknande från ca 94-97 får du bra markfrigång och en rätt smidig bil jämfört med lite modernare dubbelhyttare.

Har man haft en pickis så är det svårt att vara utan sen.... ;)

Ska du även frakta hundar, fru och barn kanske en 4 runner är ett allt. (En Hilux, fast byggd som en kombi)

Jag har en hund. ska köra på verktyg. och kunna ha den till vardags ( då helst 4 eller 5 sitsig)

Publicerat

Hej !

Kör runt med pinin är snickare har 3 jakt hundar.

Allt funkar bra så länge man inte behöver ta både hundar o verktyg med sig.

Har en löptik hemma måste ta med pojkarna till jobbet imorgon då blir det jäkligt jobbigt o få med sig allt man skall ha en arbetsdag.

Alla resrvdelar måste istora drag vara original dyra väntetid mm.

Har även Subaru Forester lite större bättre comfort på långfärd mm.

Kolla den.

Mvh Moose

Publicerat

Hade en Pinin i ett år ungefär. Jag var rätt nöjd med den men så skulle jag pendla mer (4000 mil/år) å då bytte jag bort den mot en Santa fe diesel. Men på lågen å diffat så kan man köra i rätt så djup snö med den där lilla rackaren.

Den går hyfsat på långfärd, drar strax under litern å är ungefär 600 gånger smidigare än en L200 eller Hilux. Men du lastar ju inte så mycket som på en flaktradare! ;)

Publicerat

Köp inte en bil du inte kommer rymmas i.Små bilar är inte roligt.

Bli en av världens lyckligaste bilägare!

post-1234-0-29963700-1310420187_thumb.jp

• 2 years later...
Publicerat

Hur funkar en Pinin till nån som är två meter?  :wink:

Publicerat

Följer med intresse

Publicerat

Verkar vara mest junisar på detta forum, inga välbyggda herrar ;-)

Publicerat

Jag köpte en pinin förra året. Helt ok i skick om msn använde blotta ögat. Körde tre veckor och sen brast ett fäste till bakaxeln. Upprostat inifrån. Tydligen inte helt ovanligt om man googlar. Bilen gick sedan till Afrika skulle jag tippa. Värre rosthög har jag inte ägt. Knappt 12000 mil och inte dåligt skött egentligen. Men mitt uttalande är ju inte generellt. Men som sagt konstruktionen till bakaxeln har sina brister.

Publicerat

Jag har en gammal stor Pajero (92:a, pedantskött av den enda tidigare ägaren). Bästa och roligaste bilen jag haft. Bra komfort, rymmer all skit man behöver och lite till, tar sig fram överallt (där den inte tar sig fram ska man ändå inte köra). Enda nackdelen jag har sett är att den är lite törstig jämfört med moderna små fina skapelser. Men se upp med rosten och om drivlinan är sliten (en rätt vanlig bil att dra båt- och hästsläp med, och det sliter ju tydligen en hel del på maskineriet).