Publicerat Juli 5, 201115 yr Nån gång inatt smet våra hundar genom att öppna ytterdörren, då vi klev upp vid åttasnåret så stod dörren på vid gavel och ingen hund i sikte. Smitarna är av raserna boxer och jämte, båda tikar. körde runt nån timma och lyssnade och tittade efter dom och till sist hörde jag ett ståndskall till skogs (även boxern hjälpte till), hem fort som f*n och på med skogskläder och tillbaka och upp i skogen, efter en tjugo minuter började jag vara ganska nära där det skällde och fick då telefon hemifrån att boxern kommit hem, fortsatte in och såg en älg röra på sig och då kom även jämten och tittade till mig från femtio meters håll, försökte locka in henne men jaktidiot som hon är så vände hon tillbaka och fortsatte skälla så jag gick på för att stöta, när det går lös på en trettiofem meter så kommer det ut en kalv från en liten grandunge, kalven skymtade jag endast. Jag hade fått ut en kompis och bad han köra ner mot våran skjutbana där jag trodde det skulle över vägen och mycket riktigt kom dom där ko med tvillingar, men han fick inte fast hunden, Jag gick ner dit och han var tvungen att åka hem så jag gick fram efter vägen och tittade efter spåren hittade åt där dom gått över och busvisslade och ropade ett par gånger, efter fem minuter prasslade det till i skogen och där kom en mycket nöjd men trött jämte. Har inte en aning om hur länge hon skällt men eftersom hon släppte så skulle jag tro att hon hållt på ett bra tag.
Publicerat Juli 5, 201115 yr Nån gång inatt smet våra hundar genom att öppna ytterdörren, då vi klev upp vid åttasnåret så stod dörren på vid gavel och ingen hund i sikte. Smitarna är av raserna boxer och jämte, båda tikar. körde runt nån timma och lyssnade och tittade efter dom och till sist hörde jag ett ståndskall till skogs (även boxern hjälpte till), hem fort som f*n och på med skogskläder och tillbaka och upp i skogen, efter en tjugo minuter började jag vara ganska nära där det skällde och fick då telefon hemifrån att boxern kommit hem, fortsatte in och såg en älg röra på sig och då kom även jämten och tittade till mig från femtio meters håll, försökte locka in henne men jaktidiot som hon är så vände hon tillbaka och fortsatte skälla så jag gick på för att stöta, när det går lös på en trettiofem meter så kommer det ut en kalv från en liten grandunge, kalven skymtade jag endast. Jag hade fått ut en kompis och bad han köra ner mot våran skjutbana där jag trodde det skulle över vägen och mycket riktigt kom dom där ko med tvillingar, men han fick inte fast hunden, Jag gick ner dit och han var tvungen att åka hem så jag gick fram efter vägen och tittade efter spåren hittade åt där dom gått över och busvisslade och ropade ett par gånger, efter fem minuter prasslade det till i skogen och där kom en mycket nöjd men trött jämte. Har inte en aning om hur länge hon skällt men eftersom hon släppte så skulle jag tro att hon hållt på ett bra tag. Haha Boogieman! Det är härligt med morgongympa ett par tim i skogen. Skönt att dom kom tillbaka iaf! Blir ytterdörren låst i fortsättningen???
Publicerat Juli 5, 201115 yr Nån gång inatt smet våra hundar genom att öppna ytterdörren, då vi klev upp vid åttasnåret så stod dörren på vid gavel och ingen hund i sikte. Smitarna är av raserna boxer och jämte, båda tikar. körde runt nån timma och lyssnade och tittade efter dom och till sist hörde jag ett ståndskall till skogs (även boxern hjälpte till), hem fort som f*n och på med skogskläder och tillbaka och upp i skogen, efter en tjugo minuter började jag vara ganska nära där det skällde och fick då telefon hemifrån att boxern kommit hem, fortsatte in och såg en älg röra på sig och då kom även jämten och tittade till mig från femtio meters håll, försökte locka in henne men jaktidiot som hon är så vände hon tillbaka och fortsatte skälla så jag gick på för att stöta, när det går lös på en trettiofem meter så kommer det ut en kalv från en liten grandunge, kalven skymtade jag endast. Jag hade fått ut en kompis och bad han köra ner mot våran skjutbana där jag trodde det skulle över vägen och mycket riktigt kom dom där ko med tvillingar, men han fick inte fast hunden, Jag gick ner dit och han var tvungen att åka hem så jag gick fram efter vägen och tittade efter spåren hittade åt där dom gått över och busvisslade och ropade ett par gånger, efter fem minuter prasslade det till i skogen och där kom en mycket nöjd men trött jämte. Har inte en aning om hur länge hon skällt men eftersom hon släppte så skulle jag tro att hon hållt på ett bra tag. Ahhh! Klassiskt sätt att motionera älghunden. Glömma dörren till hundgården eller huset...
Publicerat Juli 5, 201115 yr Författare Jo man kan säga att det blev ett bra morgonpass.... Jodå dörren blir låst i fortsättningen, helt klart skönt att man fick hem dom, i 22 graders värme är det inte läge att jaga älg...
Publicerat Juli 5, 201115 yr Ahhh! Klassiskt sätt att motionera älghunden. Glömma dörren till hundgården eller huset...
Publicerat Juli 5, 201115 yr Jo man kan säga att det blev ett bra morgonpass.... Jodå dörren blir låst i fortsättningen, helt klart skönt att man fick hem dom, i 22 graders värme är det inte läge att jaga älg... Ja, jag förstår det! Kan tänka mig det! Varmt och svettigt och 1/2 m lång tunga ungefär. Hur går det med lilleman då?
Publicerat Juli 5, 201115 yr Författare Jodå det går bara fint med Edvin, han växer så det knakar och nu tycker man nästan det händer nått nytt varje dag. Jag försöker nu övertala regeringen om att han visst behöver en tjugotvåa i pappas vapenskåp, han är ju ändå 4.5 månader nu, du är inte på språng nåt ner mot pitetrakterna här framöver? Då måste du ta o komma förbi... annars är han snäll o lugn sover bra o äter bra oftast på toppenhumör. Han ska döpas nu den tjugofjärde.
Publicerat Juli 5, 201115 yr Jodå det går bara fint med Edvin, han växer så det knakar och nu tycker man nästan det händer nått nytt varje dag. Jag försöker nu övertala regeringen om att han visst behöver en tjugotvåa i pappas vapenskåp, han är ju ändå 4.5 månader nu, du är inte på språng nåt ner mot pitetrakterna här framöver? Då måste du ta o komma förbi... annars är han snäll o lugn sover bra o äter bra oftast på toppenhumör. Han ska döpas nu den tjugofjärde. Jag har inget just nu åt ditt håll om du inte vill att jag ska komma på barndop hos dig, för då lär väl knappast hustrun säga emot. Då har jag ett giltigt skäl iaf.