Publicerat Juli 7, 201115 yr Trafikeftersök på morgonen idag. Rådjur påkört. Han som ringde var bonden som bor där och trodde jag att han hade bössan med sig. Men se det hade han inte när jag kom dit. Men jag hade Vorstehn Ivar. Klart på 5 sekunder! Lårbenshalsen var av.
Publicerat Juli 7, 201115 yr Trafikeftersök på morgonen idag. Rådjur påkört. Han som ringde var bonden som bor där och trodde jag att han hade bössan med sig. Men se det hade han inte när jag kom dit. Men jag hade Vorstehn Ivar. Klart på 5 sekunder! Lårbenshalsen var av. Det måste vara skönt att ha en hund som Ivar, snabbt avklarat!. En klapp under hakan till Ivar.
Publicerat Juli 7, 201115 yr Duktig hund! Jag börjar sakna de riktiga vorsthrarna, men det verkar ju finnas en o annan kvar som väl är. Grattis!
Publicerat Juli 8, 201115 yr Tänk bara på att trafikeftersök är jakt och bara på polisens uppdrag får man "vidta de åtgärder som behövs", tex att jaga rådjur i juli, med hund, utan jakträtt osv. Detta gäller alltså om man måste söka efter djuret. Om rådjuret däremot låg och sprattlade i vägkanten så "anträffades" det och får avlivas enligt jaktförordningen. Då är det alltså inte jakt.