Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kolvkamshöjare modell gummi

Featured Replies

Publicerat

Var ute i morse och sköt några kråkor, men missade också ett par trots bra förutsättningar och att skotten kändes bra, de flög i bra linje på helt ok avstånd. Vilket åter får mig att fundera på mitt hagelskytte och hur det här med anpassning bör se ut... jag har nyligen, för att testa, lagt på en kolvkamshöjare i gummi, som hålls på plats av en sådan där 'ammo-strumpa'. Det känns helt klart bättre med kindkontakten när jag gör anläggning, även om jag inte kan avgöra hur korrekt det verkligen är (och i ärlighetens namn ligger flyttar den sig ju något efter några skott). Vad är er åsikt om dylika tingestar, är det slöseri med tid eller?

Självklart är jag medveten om att det inte finns någon genväg, utan träning är fortfarande det primära motmedlet mot missade skott och det får bli kvällens aktivitet. Känner ibland att min anläggning inte är hundra varje gång, men i ovan nämnda exempel kändes det som sagt schysst...

Har för övrigt beställt Teague-choker nu, och det ska bli intressant att se hur spridningsmönstret ser ut före/efter. Finns det fler prylar jag kan plocka på för att ytterligare bortförklara mitt eget tillkortakommande? :P

Publicerat

Skit i kondomen,

det här är vad jag anser, för att du skall kunna utvärdera justeringar av kolven måste dessa vara så pass hållbara att de inte flyttar på sig,

om du kör med wellpapp o silvertejp eller går ut i verkstan o tar en spillbit trä för att passa in en högre kolvkam med är mig likgiltigt men det viktiga är att du kan mäta skillnaden,

utvärdera den och sen ta ställning till den. Om du har en strumpa som halkar runt så vet du inte ens säkert vilket skott du bommade och var den var då..

Nåja nog om det, för egen del är jag så pass kass som hagelskytt att det inte är någon mening med att syssla med stock justeringar än, det är snarare en kunskapsfråga för min del.

Just det, grattis till en bra viltvårdsinsats samtidigt som du hade roligt.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Skit i kondomen,

Det där är ju en gammal beprövad princip i flera sammanhang, så det borde jag förstått direkt ;

Publicerat

Du kan prova att tejpa fast kolvkammen med tex eltejp, så den sitter still för att kunna utvärdera bättre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Du kan prova att tejpa fast kolvkammen med tex eltejp, så den sitter still för att kunna utvärdera bättre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar för tipset! Men jag var nere på skytteklubben igår kväll och sköt lerduvor, och då kunde jag testa under kontrollerade former. Träffade inte en duva så länge jag hade kolvkammen på, men efter att ha tagit bort den sköt jag riktigt anständigt.... så, det var inte rätt väg att gå, men nu vet jag åtminstone det.

Ska anmäla mig till skytteinstruktör under semestern, där de även gör utprovning av vapnet, så slipper jag famla mig fram.

Cheers,

/Bosse