Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lite Nytt & Lite Gammalt

Featured Replies

Publicerat

Hej alla i sommarvärmen!

Har väl inte varit så aktiv sista tiden på JS.Detta pga en operation i våras(som gick bra).

Därför tänkte jag lägga ut lite bilder på knivar som en del av er känner igen sedan tidigare,men då hade dom inga slidor.Men även en ny kniv som jag gjort nu under tiden efter operationen.Vet ju själv att det alltid är kul när det poppar upp ny bilder på det här forumet.

Så håll till godo.

Första bilderna är på knivarna som jag kallar för Brothers in Arms.

P1120940.jpghttp://i1114.photobucket.com/albums/k530/Lilltysken/P1120942.jpgP1120945.jpg

Dom nedre bilderna är på mitt tävlingsbidrag här på jaktsnack (Vårkavalkad).Och den sista kniven jag nu gjort.

Den är gjord av rötad lönn, rostfria shims,Ek,Desert ironwood och älg.Kolstålsblad.

Glad sommar på er alla.Lilltysken.

P1120946.jpgP1120948.jpgP1120949.jpg

Publicerat

Det är kul att det nästan kvittar vilka knivtrådar man öppnar här på forat. Det finns alltid kul och vackert hantverk att kika på och inspireras av.

Så fyra väldigt fina knivar har du gjort, min favorit är helt klart den mindre knviven med mycket ben/horn i handtaget. Personligen anser jag dock att den blivit ännu lite snyggare om handtaget varit helt i horn/ben. Men min devis är ju less is more.

Publicerat
  • Författare

Det är kul att det nästan kvittar vilka knivtrådar man öppnar här på forat. Det finns alltid kul och vackert hantverk att kika på och inspireras av.

Så fyra väldigt fina knivar har du gjort, min favorit är helt klart den mindre knviven med mycket ben/horn i handtaget. Personligen anser jag dock att den blivit ännu lite snyggare om handtaget varit helt i horn/ben. Men min devis är ju less is more.

Jag är beredd att hålla med dig, tanken va att jag skulle ha dom i en dubbelslida och på så vis matcha varandra(alltså det som kommer först på den ena kniven blir omvänt på den andra kniven).

Men hade ingen snygg lösning på en sådan slida.Därför gjorde jag separata slidor till dom.

Tack för din feedback,alltid spännande och höra vad ni ser och tycker.Nicke Lillltysken

Publicerat

Alltid trevligt att ha något vackert att vila ögonen på! Fina knivar! OCH väldigt fina slidor! Kul att se! :)

Publicerat
  • Författare

Alltid trevligt att ha något vackert att vila ögonen på! Fina knivar! OCH väldigt fina slidor! Kul att se! :)

Tack Shamani!

Knivslidorna har och är fortfarande en liten akilleshäl för mig.

Jag fick en slida att lära mig grunderna ,Sedan har jag prövat mig fram genom att titta på andra slidor.

Och visst har man fått kasta en hel del skinn.

Därför blir det extra roligt när man får beröm för slidorna.

Tack än en gång Shamani.

Publicerat

Tycker också att den lilla kniven med horn är den som sticker ut mest, men jag håller inte med om att den borde vara helt i horn/ben tycker att trät bryter av snyggt... men bara min smak.. överlag snygga knivar & slidor, bra jobbat!!

J.

Publicerat

Riktigt snygga knivar och slidor.

Publicerat

Riktigt fina knivar. Jag gillar slidorna skarpt.

Seved

Publicerat

Tack Shamani!

Knivslidorna har och är fortfarande en liten akilleshäl för mig.

Jag fick en slida att lära mig grunderna ,Sedan har jag prövat mig fram genom att titta på andra slidor.

Och visst har man fått kasta en hel del skinn.

Därför blir det extra roligt när man får beröm för slidorna.

Tack än en gång Shamani.

Bare hyggelig! :)

Publicerat
  • Författare

Tack alla!

Jag är jätteglad att det faller er i smaken.

Jag funderar faktiskt på att göra den lilla trefingers kniven,(som består av älg och desert ironwood)till en hals eller nackkniv.Fick lite idèer av Puukares kniv här på forumet.

Publicerat

Gillar verkligen de segmenterade skalorna på de översta knivarna, och slidorna går inte av för hackor dom heller.

Mvh / Karl-Erik

Publicerat
  • Författare

Tack K-E.

Ja, jag tror att det är som parerskydd. Antingen så älskar man det elller hatar det.Men JAG fick rådet av klok medlem här på forumet.Att enda sättet att tllfredställa alla är göra en del med och en del utan.

Oavsett så måste man ju pröva sig fram annars utvecklas man ju inte.

Glad att du tyckte om det.

/Lilltysken

Publicerat

Tack K-E.

Ja, jag tror att det är som parerskydd. Antingen så älskar man det elller hatar det.Men JAG fick rådet av klok medlem här på forumet.Att enda sättet att tllfredställa alla är göra en del med och en del utan.

Oavsett så måste man ju pröva sig fram annars utvecklas man ju inte.

Glad att du tyckte om det.

/Lilltysken

Ska man sälja så ska smaken passa köparen. Ska man ha det man gör själv måste det passa en själv i smaken. Ska man tillfredsställa alla andra så har man ett jäkla jobb framför sig! ;) Du verkar ju lyckas bra så här långt. :)

Publicerat
  • Författare

Tack!

Du är snäll du Shamani

Lilltysken.

Publicerat

Tack!

Du är snäll du Shamani

Lilltysken.

Snäll? Nej, jag är bara ärlig.

Fast å andra sidan hoppas jag att jag är snäll ibland också...

Jag skulle inte säga att en kniv är fin om jag inte tyckte det. Det vore oärligt. Och det är jag INTE!