Publicerat Mars 23, 200620 yr Nu är det dags för att rensa ...inventera och fixa till sina knipholkar....kollade 7 idag + satte upp en ny....endast varit häckning i två av dom och gånger 8 blir det ändå 16 knipor som häckat....har kvar att inventera en 25 st och snittet brukar bli runt 4 knipor/holk....om man beräknar 8/häckning....(vilket jag lärt mig av en erfarnare knipare). Bild på mig och sonen vid den nya holken vid utefter Svensbyån 30 meter uppströms bron vid soptippen för dom som vet....på vänstra sidan. Lägg märke till att jag satt den i en gran på grund utav bäverrisken
Publicerat Mars 24, 200620 yr tror ni att man kan sätta upp knipholkar i skogen till ugglor ????? knipholkarna kanske är för små åt ugglorna ??? mvh nisse
Publicerat April 1, 200620 yr Jag har länge tänkt att man skulle tacka alla norröver som sätter upp kniphollkar,det är ju era fåglar vi skjuter här nere till vintern. ....Att sitta i gryningen och få en fällning av tio knip,det borde alla få uppleva
Publicerat April 1, 200620 yr Författare Nja dom är väl något små men för pärlugglan brukar det gå bra....som ifjol då... Det syns bara tre på bilden men det var fem...